- Alle blogs
- Integraties
- Cloud
- BI
- Teams
- MVO
- Omnichannel
- KCC
- AI
- ICT management
- Klantvraag
Gebruik wachttijd voor een maatschappelijke boodschap!
Wij vinden het heel leuk als onze klanten maatschappelijk betrokken zijn. Zeker als dit gemakkelijk geregeld kan worden met een beetje hulp door ons platform. De afgelopen jaren hebben meerdere ...
Staedion: Klantcommunicatie – klantgericht is niet klantgezwicht
Om als woningcorporatie goed en betrouwbaar klantcontact neer te zetten, moet je kunnen vertrouwen op je systemen. Maar wat als je dat niet kunt en huurders regelmatig door storingen geen ...
Minder wachttijd en sneller geholpen bij HW Wonen
Afgelopen week ging het Unexus platform live bij HW wonen! Met deze transitie zorgt HW Wonen voor een verhoogd niveau van dienstverlening: voor tevreden huurders en efficiënte processen! Positieve telefonische ...
Carola Boering en Sigi Evers (Parteon): De menselijke maat moet de lat zijn voor goed klantcontact
Optimaal klantcontact bij woningcorporaties begint bij de basis op orde hebben en iedere huurder contact op laten nemen via het kanaal dat hun voorkeur heeft. Dat zeggen Klachtenmanager Carola Boering ...
Vier voordelen van Business Intelligence voor klantenservice professionals
Klantenservice professionals hebben de verantwoordelijkheid om hoogwaardige dienstverlening en ondersteuning te bieden aan klanten. Informatie speelt daarbij een cruciale rol bij het waarborgen van klanttevredenheid. Je hebt daarom toegang nodig ...
Over eerste klanten, huidige ontwikkelingen en onze toekomstplannen
Dit jaar op 1 oktober 2023 bestaan wij 12,5 jaar! Een bijzonder moment, zeker omdat we trots en dankbaar zijn voor alle klanten die samen met ons onze groei hebben ...
Klantcontact afgestemd op de huurder, met oog voor de huurder
De manieren waarop een woningcorporatie vandaag de dag in contact kan staan met haar huurders zijn legio. Grip houden op alle mogelijkheden en zorgen voor een goede afhandeling én tevreden ...
Video: Waardwonen hecht waarde aan partnerschap met Unexus
Over Waardwonen Waardwonen, gevestigd in Huissen, Gelderland, is een woningcorporatie die onderdak biedt aan bijna 4.000 huishoudens in Lingewaard en Berg en Dal. Voor al deze huurders wil Waardwonen zorgen ...
Samen op de groene cloud
Wij hechten veel waarde aan duurzaamheid en maatschappelijke betrokkenheid. We streven ernaar om niet alleen via onze dienstverlening, maar ook op andere gebieden een positieve impact te hebben en bij ...
De impact van hybride werken op effectief klantcontact
Afwisselend thuis- en kantoordagen. Werkt dat ook voor klantcontact afdelingen? Ja, natuurlijk kan dat. Mits je het goed organiseert. In deze blog nemen we je mee in de vraag wat ...
Ymere kiest voor omnichannel voor betere klantbediening
Met ruim 72.000 woningen, jaarlijks meer dan 100.000 reparaties en 3.500 verhuizingen, is het aantal huurderscontacten bij Ymere groot. Maar hoe doe je dat op een efficiënte manier waarbij je ...
De toekomst van bereikbaarheid
Het klant contact centrum (KCC) is de afgelopen jaren sterk geëvolueerd. Vroeger werden klanten voornamelijk bediend via telefoonlijnen, maar tegenwoordig zijn er talloze manieren om contact op te nemen met ...
Dichtbij de huurder met meerdere contactkanalen en Teams Calling
We zijn erg blij dat we sinds kort kunnen bijdragen aan uitstekend klantcontact voor Woningcorporatie Ymere! Ymere werkt volledig met Microsoft 365, nu ook in het klant contact centrum (KCC). ...
Thomas Dijkstra (Zayaz): Omnichannelcommunicatie omarmen om de huurder in één keer goed te helpen
Woningcorporaties hebben iedere dag contact met een groot aantal huurders. Hoe zorg je ervoor dat al die bewoners niet alleen op hun manier hun verhaal kwijt kunnen, maar daarbij ook ...
KCC Gemeente Venlo gebruikt omnichannel omgeving Unexus Connect
Al een tijd lag er bij Gemeente Venlo de vraag voor een omnichannel omgeving. Via een brede marktconsultatie kwam de projectgroep van de gemeente uit bij Unexus. Rob aan de ...
BI-tool voorwaarde voor een datagedreven organisatie
De rol van data wordt voor de Brabantse woningcorporatie Thuisvester steeds belangrijker. Zijn vastgoeddata altijd al belangrijk geweest, nu wordt ook de rol van andere data steeds prominenter. Thuisvester zit ...
Steeds meer KCC’s kiezen voor integratie Microsoft Teams en Unexus
De afgelopen jaren maakten de meeste organisaties zich in rap tempo hybride werken eigen. Daarbij wordt er vaak gekozen voor Microsoft Teams als basis voor de interne locatie-onafhankelijke communicatie. Nu ...
Stap over op omnichannel voor meer voordelen
Misschien wel herkenbaar: je werkt op de ICT afdeling of in het KCC en merkt dat klantinteracties van verschillende communicatiekanalen verspreid over het team worden beantwoord. Sommige medewerkers richten zich ...
Hoe wij de toekomst van hybride werken zien
Iedere woningcorporatie wil een tevreden huurder. Communicatie is daarbij van doorslaggevende waarde. Toch lijken er honderden wegen die naar Rome leiden, met vrijwel iedere corporatie die haar eigen strategie en ...
Efficiënt klantcontact met de Microsoft Teams en Unexus integratie
De manier waarop we werken en communiceren is in volle verandering. Door de huidige ontwikkelingen werken veel mensen thuis (of hybride) en is vergaderen op afstand normaal geworden. Om medewerkers ...
Met het toevoegen van WhatsApp als communicatiekanaal voldoen aan de klantwens
Woonwenz is in de regio Venlo al sinds 1907 actief in de volkshuisvesting. De toenmalige missie ‘huisvesting voor de braave maar minder bedeelde arbeider’ is nog steeds actueel. Maar de ...
Woonplus Schiedam over hun eerste ervaringen met Unexus Connect
Regelmatig lanceren we ons communicatieplatform Unexus Connect bij nieuwe klanten. Zo ook afgelopen september bij Woonplus Schiedam, een woningcorporatie die investeert in leefbaarheid en de maatschappij. We spraken met Kevin ...
De veranderende rol van het KCC
Wat is momenteel de grootste uitdaging voor klantcontactcentra? En hoe zet je dat om in kansen? Daarover ging het KCC-Congres twee weken geleden in Bussum. Wij waren voor deze editie ...
Lefier: Inzetten op persoonlijke digitale communicatie met Unexus
In de laatste editie van het CorporatieGids magazine is woningcorporatie Lefier aan het woord over hoe ze proberen de huurder naar het digitale kanaal te verleiden, om zo meer tijd ...
Unexus en Blue-Mountain creëren geïntegreerde alles-in-één BI-oplossing
Het klinkt dan wel als een cliché, maar het is toch echt een onmiskenbare waarheid: Meten is weten. Vanuit die gedachte zijn Unexus en Blue-Mountain dan ook erg trots op ...
Vivare: Verschil maken in klantcontact met Unexus
Wie de april editie van het CorporatieGids magazine openslaat ziet een interessant artikel waarin woningcorporatie Vivare vertelt over de verdere doorontwikkeling naar de digitale klantexpert. Vivare is een corporatie met ...
Verhuis ook uw bestaande ICT infrastructuur naar de cloud
Unexus zoekt altijd naar manieren om onze klanten verder van dienst te zijn en te ontzorgen. Vanuit deze gedachte verhuizen we voor klanten geregeld bestaande on premise ICT infrastructuur naar ...
Woonforte: De klant verleiden naar selfservice met Unexus
In een interessant artikel in de laatste editie van de CorporatieGids zet Woonforte uiteen hoe ze creatief met de coronacrisis zijn omgegaan en hoe ze hun klanten willen verleiden naar ...
Woonstad Rotterdam: Goede klantcommunicatie vraagt om interactie vanuit menselijkheid
Het is om meerdere redenen erg interessant om de visie op klantcontact te lezen van één van de grootste woningcorporaties van het land. Helemaal als het dan ook nog om ...
Laurentius vertelt over de essentie van klantcommunicatie
In de maart editie van het CorporatieGids Magazine vertelt de Brabantse woningcorporatie Laurentius over wat zij als de essentie van klantcommunicatie beschouwen. Monique Gijsbrechts legt de keuzes uit die ze ...
Centrada aan het woord in het CorporatieGids Magazine
In de afgelopen editie van het CorporatieGids Magazine vertelt woningcorporatie Centrada over proactief contact met huurders en hoe ze zichzelf als organisatie blijven ontwikkelen. Zo maken ze sinds kort gebruik ...
Snelle en adequate hulpverlening dankzij de Unexus BHV-oplossing
Effectieve hulpverlening is vaak een kwestie van minuten, daarom is goede en snelle communicatie van cruciaal belang. Helaas gebeuren er dagelijks incidenten waarbij de hulpverlening onnodig laat op gang komt. ...
Business Intelligence software in de praktijk
Business Intelligence software (hierna genoemd: BI software) is een tool die inzichten biedt in organisatiedata. Zo kan je meer te weten komen over de ontwikkelingen in de data, daarop inspelen ...
De virtuele klantenservice assistent is een stap richting de toekomst
De moderne klantenservice ontvangt een grote hoeveelheid aan hulpvragen en verzoeken via allerlei communicatiekanalen. Denk daarbij aan social media, de website, e-mail en de klassieke telefoon. Steeds meer bedrijven integreren ...
Weller vertelt over Unexus in het CorporatieGids Magazine
Wij zijn altijd erg blij om van klanten zelf te horen wat hun ervaringen met Unexus zijn. Dit keer vertelt Weller in een interview met het CorporatieGids Magazine wat hun ...
Zorgen voor een tevreden huurder én KCC-medewerker
Bron: CorporatieMedia Organisaties digitaliseren en passen hun processen en organisatiestructuur daarop aan. Tegelijkertijd verwachten klanten een optimale klantenservice. Hoe verenig je als woningcorporaties deze twee velden? Een interview met Wim ...
Negen tips voor een optimale klantenservice
Iedereen heeft wel voorbeelden waarbij klantenservice heel goed of juist heel slecht uitpakte. Wij werken dagelijks aan het optimaliseren van telefonie en software voor de klantenservice van onze klanten. Klanten ...
Virtuele assistent maakt spraakherkenning mogelijk
Spraakherkenning. Het klinkt als een simpele oplossing voor een simpel probleem. In werkelijkheid is spraakherkenning een complex proces waarbij (binnenkomende) spraak wordt herkend, waar vervolgens door het systeem diverse processen ...
Nieuw: Supervisor App voor de smartphone
De Mobiele Supervisor App is vandaag toegevoegd aan het Unexus-platform; met deze handige app, beschikbaar voor zowel Android als iOS, kunnen supervisors de prestaties van hun team real time bekijken ...
Woningcorporaties kiezen voor OmniChannel
Bedrijven en organisaties kiezen er steeds vaker voor om hun klantenservice uit te breiden naar een Omnichannel oplossing. Hierbij worden diverse messaging kanalen (zoals Facebook, Facebook Messenger, webchat en WhatsApp) ...