Het is om meerdere redenen erg interessant om de visie op klantcontact te lezen van één van de grootste woningcorporaties van het land. Helemaal als het dan ook nog om een klant van Unexus gaat. In de meest recente editie van het CorporatieGids Magazine staat een interview met Customer Experience Expert Björn Terlouw en Manager Klantcontacten Robin van Dorland van Woonstad Rotterdam. Ze vertellen onder andere dat goede klantcommunicatie vraagt om interactie vanuit menselijkheid en proactief handelen. Ook de rol van Unexus komt in het interview ter sprake.

Manager Klantcontacten, Robin van Dorland:

“We werken hierbij samen met communicatiespecialist Unexus en maken gebruik van hun telefonieplatform. Samen met hen kijken we hoe we verschillende communicatiemogelijkheden steeds meer met elkaar kunnen integreren. Zo willen we een ‘mail in, call out’ scenario realiseren, waarbij we op een mailtje kunnen reageren met een telefoongesprek om snel iets af te handelen of uit te leggen. Daarnaast kijken we ook naar de mogelijkheid om WhatsApp hieraan toe te voegen. Wanneer er bijvoorbeeld contact is over een kapotte gootsteen en wij hebben niet precies door wat het probleem is, kunnen we een SMS-je sturen met een link om snel te videobellen. Dat is niet alleen voor ons efficiënter, maar zorgt er ook voor dat de vraag in één keer beantwoord wordt.”

Bekijk het hele artikel hier, of download het hier, en lees wat Robin en Björn nog meer vertellen.

Woonstad Rotterdam

Lees ook

Kom je ook naar de CorporatieGids LIVE Kennisdag 2024?

We nodigen je graag uit voor de CorporatieGids LIVE Kennisdag 2024! Tijdens onze kennissessie vertellen we meer over de meerwaarde ...

Unexus heeft ISO 9001 én ISO 27001 verlenging behaald!

We hebben onze jaarlijkse audits achter de rug. We kunnen melden dat beide ISO-certificeringen dit jaar zijn verlengd! Daar zijn ...

Woningstichting Portaal tekent voor Unexus platform

Feest, want onze nieuwste klant Portaal heeft formeel getekend en is zo de samenwerking met Unexus aangegaan! Woningstichting Portaal schrijft ...

Maak kennis met de nieuwe manager Support en Operations: Marceline de Jongh

Onze geliefde collega John Palm gaat per februari met pensioen. Een bijzonder moment voor hem, maar spijtig voor ons. We ...

Carola Boering en Sigi Evers (Parteon): De menselijke maat moet de lat zijn voor goed klantcontact

Optimaal klantcontact bij woningcorporaties begint bij de basis op orde hebben en iedere huurder contact op laten nemen via het ...

Eigen Haard live met Unexus Connect!

Effectieve klantcommunicatie is voor Woningstichting Eigen Haard erg belangrijk. Dagelijks handelt de woningcorporatie tot wel 2000 gesprekken af, met zowel ...