Wij vinden het heel leuk als onze klanten maatschappelijk betrokken zijn. Zeker als dit gemakkelijk geregeld kan worden met een beetje hulp door ons platform. De afgelopen jaren hebben meerdere van onze klanten meegedaan aan een actie van Queup. Dit willen wij ook dit jaar van harte ondersteunen. Geïnteresseerd in hoe je de wachttijd in je wachtrij als organisatie gratis kunt inzetten voor een goed doel? Lees dan snel verder!

Over Queup

Queup helpt bedrijven op een laagdrempelige manier maatschappelijk te ondernemen, door in hun telefonische wachtrij een kort ingesproken bericht van een goed doel af te spelen. Deze berichten zijn kort en passen al in de wachtrij als je 20 seconden wachttijd hebt. De berichten en acties onder Queup passen bij de doelgroep van woningcorporaties. Deze komende periode staat Sam& in de spotlight. Daarvoor zoekt Queup woningcorporaties die willen meedoen.

💡 Sam& heeft niet het doel om donateurs of leads te werven. Ze willen hun doelgroep enkel bewustmaken van hun bestaan en dat ze altijd om financiële hulp kunnen vragen.

Over de actie Sam& voor alle kinderen

Sam& is een samenwerkingsverband van Leergeld Nederland, Jeugdfonds Sport & Cultuur, Nationaal Fonds Kinderhulp en Stichting Jarige Job. Samen bieden zij één digitaal loket waar ouders een aanvraag kunnen doen voor de voorzieningen die de organisaties bieden. Ouders met weinig geld kunnen bij Sam& terecht zodat ook hun kind(eren) mee kunnen doen met activiteiten zoals sport of het vieren van een verjaardag.

Voorbeeld 30 seconden clip van campagne Sam&
Voorbeeld 15 seconden clip van campagne Sam&

Resultaten van vorig jaar

Vorig jaar deden meer dan 10 woningcorporaties de gehele actieperiode mee. Er is gemonitord op effecten, waarbij te zien was dat in de betreffende postcodes tot wel 57% stijging plaatsvond. Een treffende campagne dus, bij de juiste doelgroep!

Praktische informatie

  • Het bericht duurt 15 of 30 seconden. Bedrijven bepalen zelf wat het best past.
  • Het bericht heeft als doel mensen bewust te maken van het probleem dat een goed doel probeert op te lossen, er wordt nooit om een donatie gevraagd.
  • Het bericht is éénmalig te horen. Bellers wachten nooit langer. Zodra er een medewerker beschikbaar is wordt het bericht afgebroken.
  • Ben je geen woningcorporatie maar heb je wel interesse? Meld je dan vooral ook aan, want Queup heeft ook andere acties waar je aan kunt meedoen.
  • Unexus kan jou met het technische gedeelte helpen. Jij meld je aan bij Queup, je ontvangt het geluidsfragment en wij hangen het geluidsfragment op de gewenste plek in de wachtrij. Dit regel je via de Unexus support (vraag naar Wilfred).
  • Bij veel wens vanuit klanten, maken we op termijn een standaardfeature zodat klanten dit zelf kunnen doen.

Wil je hier meer over weten? Lees hier meer en meld je aan bij Queup!

Lees ook

Woonin maakt gebruik van Unexus platform!

Afgelopen woensdag ging ons communicatieplatform Unexus Connect live bij Woningcorporatie Woonin! Dagelijks handelt de woningcorporatie tot wel 1000 gesprekken af, ...

Staedion: Klantcommunicatie – klantgericht is niet klantgezwicht

Om als woningcorporatie goed en betrouwbaar klantcontact neer te zetten, moet je kunnen vertrouwen op je systemen. Maar wat als ...

Minder wachttijd en sneller geholpen bij HW Wonen

Afgelopen week ging het Unexus platform live bij HW wonen! Met deze transitie zorgt HW Wonen voor een verhoogd niveau ...

Kom je ook naar de CorporatieGids LIVE Kennisdag 2024?

We nodigen je graag uit voor de CorporatieGids LIVE Kennisdag 2024! Tijdens onze kennissessie vertellen we meer over de meerwaarde ...

Unexus heeft ISO 9001 én ISO 27001 verlenging behaald!

We hebben onze jaarlijkse audits achter de rug. We kunnen melden dat beide ISO-certificeringen dit jaar zijn verlengd! Daar zijn ...

Woningstichting Portaal tekent voor Unexus platform

Feest, want onze nieuwste klant Portaal heeft formeel getekend en is zo de samenwerking met Unexus aangegaan! Woningstichting Portaal schrijft ...