Bron: CorporatieMedia

Organisaties digitaliseren en passen hun processen en organisatiestructuur daarop aan. Tegelijkertijd verwachten klanten een optimale klantenservice. Hoe verenig je als woningcorporaties deze twee velden? Een interview met Wim Pullens, directeur bij Unexus, één van de exposanten 26 september tijdens CorporatiePlein.

“De wereld digitaliseert en de klant doet daaraan mee,” begint Wim. “Een goede Customer Experience leveren is niet vanzelfsprekend, bijvoorbeeld omdat de lat door andere organisaties heel hoog is gelegd. Vandaag de dag omvat de customer experience de gehele klantreis van verkoop tot serviceverlening en over alle kanalen: online, mobiel en via het KCC. Terwijl de digitale interacties stijgen, blijft het KCC een zeer belangrijke rol spelen in het opbouwen en onderhouden van de reputatie van de corporatie. Het aantal klanten dat belt groeit namelijk nog steeds, en het imago wordt versterkt door een goede afhandeling in het KCC.”

Tevreden huurder en KCC-medewerker
“Organisaties profiteren daarom van een klantenservice die snel en bereikbaar is en de modernste functionaliteiten heeft. Denk daarbij bijvoorbeeld aan WhatsApp of een chatbot op de website. Unexus versimpelt de processen van een organisatie om zo voor goedlopende communicatie te zorgen, die meteen aansluit op de wens van de klant. Zo garanderen wij een tevreden huurder én KCC-medewerker.”

Visie op digitaliseren en optimaliseren
Tijdens CorporatiePlein vertelt Unexus dit jaar meer over het optimaliseren van klantcontact. Wim: “Wij willen het leven van corporaties versimpelen door goedlopende communicatie te verzorgen en daarmee tevreden ervaringen voor de huurder te garanderen. Het Unexus Connect communicatieplatform is een geïntegreerd en intelligent routeringssysteem voor spraak- en tekstconversaties. Dat betekent dat voor alle interactiekanalen een eigen intelligentie interactie-flow kan worden ingericht.”

“Bezoekers op de beurs laten we graag proeven van de functionaliteiten die wij bieden in onze software, en gaan graag in gesprek over eventuele vragen rondom klantcommunicatie. Daarnaast organiseren wij vier korte klantsessies om 11, 12, 13 en 14 uur op onze stand waarin wij vertellen over onze visie op digitaliseren en optimaliseren en wat dat betekent voor woningcorporaties nu en in de toekomst. Zo laten we de laatste mogelijkheden van kunstmatige intelligentie zien en gaan we in gesprek over kwalitatief klantcontact.”

Unexus is op CorporatiePlein te vinden op stand 43.

Aanmelden voor CorporatiePlein kan via deze link.

Lees ook

Woonin maakt gebruik van Unexus platform!

Afgelopen woensdag ging ons communicatieplatform Unexus Connect live bij Woningcorporatie Woonin! Dagelijks handelt de woningcorporatie tot wel 1000 gesprekken af, ...

Gebruik wachttijd voor een maatschappelijke boodschap!

Wij vinden het heel leuk als onze klanten maatschappelijk betrokken zijn. Zeker als dit gemakkelijk geregeld kan worden met een ...

Staedion: Klantcommunicatie – klantgericht is niet klantgezwicht

Om als woningcorporatie goed en betrouwbaar klantcontact neer te zetten, moet je kunnen vertrouwen op je systemen. Maar wat als ...

Minder wachttijd en sneller geholpen bij HW Wonen

Afgelopen week ging het Unexus platform live bij HW wonen! Met deze transitie zorgt HW Wonen voor een verhoogd niveau ...

Kom je ook naar de CorporatieGids LIVE Kennisdag 2024?

We nodigen je graag uit voor de CorporatieGids LIVE Kennisdag 2024! Tijdens onze kennissessie vertellen we meer over de meerwaarde ...

Unexus heeft ISO 9001 én ISO 27001 verlenging behaald!

We hebben onze jaarlijkse audits achter de rug. We kunnen melden dat beide ISO-certificeringen dit jaar zijn verlengd! Daar zijn ...