BHV

Effectieve hulpverlening is vaak een kwestie van minuten, daarom is goede en snelle communicatie van cruciaal belang. Helaas gebeuren er dagelijks incidenten waarbij de hulpverlening onnodig laat op gang komt. Een efficiënt communicatieplatform is essentieel voor een BHV’er om adequaat te kunnen handelen bij een brand, ontruiming of een andere calamiteit.

Optimaliseer de communicatie tijdens een incident

Dankzij de BHV-module binnen Unexus Connect wordt dit proces geoptimaliseerd, en zijn er meerdere opties om snel en adequaat hulpverleners te informeren en activeren. De Unexus BHV-oplossing werkt als een centraal alarm- en informatiesysteem. Het platform maakt het makkelijk om de BHV’er(s) te mobiliseren waardoor de veiligheid van de werknemers altijd wordt gewaarborgd.

Door de steeds toenemende mobiliteit van medewerkers is het soms een uitdaging om bij incidenten vlug contact te krijgen met de juiste persoon. Zeker in organisaties die over meerdere vestigingen beschikken is het overzicht er niet altijd wie waar ter plekke is. Een optimaal functionerend communicatieplatform is daarom onmisbaar om een effectieve bedrijfshulpverlening snel op gang te laten komen.

Flexibel activeren van de BHV’ers

Er zijn verschillende manieren om de BHV’ers te bereiken via het Unexus Connect platform. Zo kan er bijvoorbeeld bij een incident een vooraf ingesteld SMS-bericht worden verstuurd naar de BHV-groep. Ook kan er naar een vooraf bepaald centraal nummer worden gebeld waarna de (mobiele) telefoons overgaan van alle beschikbare BHV-medewerkers. Na het horen van een ingesproken melding moet deze via een toets bevestigd worden om te voorkomen dat het gesprek in een voicemail komt. Als er binnen een bepaalde (instelbare) tijd niemand het gesprek heeft beantwoord, kan het gesprek met de hoogste prioriteit worden doorgezet naar bijvoorbeeld de klantenservice of een ander apart toestel.

Hiernaast biedt de BHV-oplossing ook de mogelijkheid voor alle betrokken personen om direct met elkaar te kunnen communiceren d.m.v. een conferentiegesprek. Hierdoor hebben bijvoorbeeld de melder van het incident en alle medewerkers van de BHV-groep direct contact, en kan het incident sneller worden afgehandeld.

In gevallen van agressie bij de receptie of op de werkvloer kan er alarm worden geslagen met het gebruik van een fysieke noodknop. Zodra deze knop wordt ingedrukt wordt er een vooraf bepaalde noodprocedure geactiveerd. Een agressieteam kan dan razendsnel en onopvallend worden opgeroepen. Als er ergens een BHV-alarm wordt geactiveerd kan daarbij ook ter extra attentie een zwaailicht of sirene worden ingeschakeld.

Wat zijn de mogelijkheden van de Unexus BHV-oplossing op een rijtje?

  • Een centraal nummer voor alle medewerkers om de BHV’er(s) in te schakelen.
  • Vooraf ingestelde meldingen versturen via spraakbericht, SMS of tekst.
  • Makkelijk in gebruik en totale integratie binnen het Unexus Connect platform.
  • Bevestigen dat een BHV melding is ontvangen.
  • Automatische escalatie als er binnen een bepaald aantal seconden geen bevestiging is ontvangen.
  • Conferentiegesprekken voor snelle en makkelijke groepscommunicatie.
  • Flexibel in-/uitschakelen van personen binnen de BHV-groep.
  • Rapportagemogelijkheden.
  • De BHV-groep is intern en/of extern altijd bereikbaar ongeacht beschikbaarheidsstatus.
  • Mogelijkheid om een zwaailicht of alarm te activeren.
  • Activering mogelijk via een alarmknop.

Zorg dat de bedrijfshulpverlening goed is geregeld

Dankzij de Unexus Connect BHV-oplossing kunnen belangrijke meldingen snel en adequaat worden doorgegeven aan de juiste personen.

Meer weten?

In ons whitepaper over de Unexus Connect-BHV oplossing vertellen we meer over de mogelijkheden.

Lees ook

Woonin maakt gebruik van Unexus platform!

Afgelopen woensdag ging ons communicatieplatform Unexus Connect live bij Woningcorporatie Woonin! Dagelijks handelt de woningcorporatie tot wel 1000 gesprekken af, ...

Gebruik wachttijd voor een maatschappelijke boodschap!

Wij vinden het heel leuk als onze klanten maatschappelijk betrokken zijn. Zeker als dit gemakkelijk geregeld kan worden met een ...

Staedion: Klantcommunicatie – klantgericht is niet klantgezwicht

Om als woningcorporatie goed en betrouwbaar klantcontact neer te zetten, moet je kunnen vertrouwen op je systemen. Maar wat als ...

Minder wachttijd en sneller geholpen bij HW Wonen

Afgelopen week ging het Unexus platform live bij HW wonen! Met deze transitie zorgt HW Wonen voor een verhoogd niveau ...

Kom je ook naar de CorporatieGids LIVE Kennisdag 2024?

We nodigen je graag uit voor de CorporatieGids LIVE Kennisdag 2024! Tijdens onze kennissessie vertellen we meer over de meerwaarde ...

Unexus heeft ISO 9001 én ISO 27001 verlenging behaald!

We hebben onze jaarlijkse audits achter de rug. We kunnen melden dat beide ISO-certificeringen dit jaar zijn verlengd! Daar zijn ...