De afgelopen jaren maakten de meeste organisaties zich in rap tempo hybride werken eigen. Daarbij wordt er vaak gekozen voor Microsoft Teams als basis voor de interne locatie-onafhankelijke communicatie. Nu organisaties gewend zijn geraakt aan hybride werken en Microsoft Teams ingeburgerd is, zien wij deze trend ook bij steeds meer klantcontactcentra zich doorzetten.

Populariteit Microsoft Teams gestegen

Microsoft Teams is een vaak gebruikt middel waarin je kunt chatten, (video)bellen en vergaderen binnen en buiten de organisatie. Door koppelingen is het ook gemakkelijk om vanuit Microsoft Teams samen te werken aan bestanden en documenten. Het is mogelijk om apps van derde partijen te gebruiken binnen de Microsoft Teams omgeving. Commercieel Directeur Wim Pullens: “In combinatie met de Unexus oplossing voegen wij de ontbrekende meerwaarde toe die tot betere bereikbaarheid, klantenservice en integratie met bijvoorbeeld Fox Contact leidt. We hebben al bij verschillende klanten integraties met Microsoft Teams en het Unexus Connect platform met succes gerealiseerd”.

Integratie Microsoft Teams met Unexus Connect

Wij bieden een omnichannel communicatieplatform waardoor je een brede kijk krijgt op alle communicatiekanalen met inzicht door rapportage en monitoring. Zo ervaren klantcontactmedewerkers meer overzicht, efficiëntie en gebruikersgemak. De meerwaarde van een integratie met Microsoft Teams binnen de Unexus oplossing is beter zicht op de beschikbaarheid en  gemak voor de gebruiker. Het maakt het nog makkelijker om intern door te verbinden, de juiste collega te vinden voor een specifieke vraag en beschikbaarheid van collega’s in te zien. Zelfs als de desbetreffende collega een korte Teams call heeft met een andere collega.

Én er zijn ook technische voordelen mogelijk door de integratie van Unexus met Microsoft Teams. Bellen met Microsoft Teams Direct Routing is mogelijk, zodat een Teams gebruiker ook extern kan bellen of gebeld worden. Tenslotte kan Microsoft Teams worden gebruikt als softphone om te bellen  vanuit de laptop of PC.

Unexus Teams Client

Desgewenst kunnen backoffice medewerkers de Unexus Teams Client binnen Microsoft Teams of op hun mobiel gebruiken. Hiermee zijn de Unexus telefonie functies, zoals in of uit een groep schakelen en uitgaande nummer selectie, gemakkelijk te gebruiken binnen de Microsoft Teams omgeving.

Al diverse klanten maken gebruik van de integratie met Microsoft Teams en gezien de enorme vlucht die Teams heeft genomen, verwachten wij dat de komende tijd meer klanten van deze integratie gebruik gaan maken.

Overal bereikbaar zijn voor je klanten

Optimale bereikbaarheid, dat is wat uw klant van u verwacht. Hoe richt u dat het beste in in tijden van hybride werken? En hoe kunt u een verdere integratie met Microsoft Teams uitwerken?

We schreven een whitepaper over uitdagingen die u kunt tegenkomen bij het implementeren van Microsoft Teams binnen uw KCC.

Lees ook

Christiaan Koenders (Ymere): Omnichannelplatform voor betere klantbediening

Met ruim 72.000 woningen, jaarlijks meer dan 100.000 reparaties en 3.500 verhuizingen, is het aantal huurderscontacten bij Ymere groot. Maar ...

De toekomst van bereikbaarheid

Het klant contact centrum (KCC) is de afgelopen jaren sterk geëvolueerd. Vroeger werden klanten voornamelijk bediend via telefoonlijnen, maar tegenwoordig ...

DeltaWonen gaat samenwerking met Unexus aan

Wij worden blij van nieuwe klanten die vertrouwen hebben in onze dienstverlening. Woningcorporatie DeltaWonen heeft recent besloten om in het ...

Dichtbij de huurder met meerdere contactkanalen en Teams Calling

We zijn erg blij dat we sinds kort kunnen bijdragen aan uitstekend klantcontact voor Woningcorporatie Ymere! Ymere werkt volledig met ...

Maak kennis met onze gloednieuwe accountmanager Martin

In 2022 zijn we als organisatie weer gegroeid! Hierdoor ontstond er ruimte voor een nieuwe accountmanager. Deze nieuwe collega hebben ...

Thomas Dijkstra (Zayaz): Omnichannelcommunicatie omarmen om de huurder in één keer goed te helpen

Woningcorporaties hebben iedere dag contact met een groot aantal huurders. Hoe zorg je ervoor dat al die bewoners niet alleen ...