Multi Channel WoningcorporatiesBedrijven en organisaties kiezen er steeds vaker voor om hun klantenservice uit te breiden naar een Omnichannel oplossing. Hierbij worden diverse messaging kanalen (zoals Facebook, Facebook Messenger, webchat en WhatsApp) ingezet als extra communicatiekanalen (naast telefonie en e-mail). Hierdoor ontstaat een heel andere dynamiek in klantcontact. Deze wordt door klanten als zeer prettig wordt ervaren. Dit zorgt niet alleen voor een verbeterde klanttevredenheid, ook voor medewerkers is het prettig. Álle contacthistorie is nu op één plek beschikbaar. Het systeem van Unexus is hier specifiek op ingericht. Elk contact wordt automatisch in de universele wachtrij aangeboden. Het intelligente routeringsmechanisme routeert elk omni channel bericht naar de juiste medewerker of afdeling. Dankzij de identificatie en een koppeling met CRM of ERP krijgt de medewerker direct de klantkaart gepresenteerd.

Omnichannel bij uitstek geschikt voor woningcorporaties

omni channel Steeds meer woningcorporaties zoals Dunavie, Intermaris en Stadgenoot zien de voordelen van deze extra communicatiekanalen. Omdat dit een uitbreiding is op het Unexus platform dat zij al gebruiken, is het gemakkelijk bij te schakelen. Dankzij de extra kanalen wordt de communicatie met hun klanten sneller en gemakkelijker. Een filmpje of een foto laat zich zo gemakkelijk delen. Uiteraard wordt alle communicatie aan de klantgeschiedenis toegevoegd. Dit scheelt tijdrovende en dure bezoeken aan de bewoners. Dankzij dit snelle schakelen worden problemen sneller opgelost.

Digitaal en Flexibel

Dankzij de kwaliteitsmonitoring die in het systeem plaatsvindt, is het gemakkelijk om de kwaliteit van alle gesprekken te bewaken. Gemakkelijk, zonder te hoeven inloggen op diverse platforms. Het is nu eenvoudig om te kijken welke klantvragen wellicht kunnen worden opgevangen door communicatie op een andere plek. De intelligente routing zorgt er voor dat klantcontact direct belandt bij de juiste (en beschikbare) medewerker. Hiermee wordt  een einde wordt aan eindeloos doorverbinden. In drukke(re) periodes is het flexibele systeem van Unexus gemakkelijk op te schalen. Hierdoor is het mogelijk om altijd aan de kwaliteitseisen te voldoen. Uiteraard is mogelijk om alle kanalen toe te voegen aan het Unexus platform, maar het is ook mogelijk om de kanalen (Facebook, Facebook messenger, WhatsApp, webchat) los in te schakelen.

Meer weten?

Lees meer over deze innovatieve oplossing van Unexus of neem contact met ons op.

Lees ook

Kom je ook naar de CorporatieGids LIVE Kennisdag 2024?

We nodigen je graag uit voor de CorporatieGids LIVE Kennisdag 2024! Tijdens onze kennissessie vertellen we meer over de meerwaarde ...

Unexus heeft ISO 9001 én ISO 27001 verlenging behaald!

We hebben onze jaarlijkse audits achter de rug. We kunnen melden dat beide ISO-certificeringen dit jaar zijn verlengd! Daar zijn ...

Woningstichting Portaal tekent voor Unexus platform

Feest, want onze nieuwste klant Portaal heeft formeel getekend en is zo de samenwerking met Unexus aangegaan! Woningstichting Portaal schrijft ...

Maak kennis met de nieuwe manager Support en Operations: Marceline de Jongh

Onze geliefde collega John Palm gaat per februari met pensioen. Een bijzonder moment voor hem, maar spijtig voor ons. We ...

Carola Boering en Sigi Evers (Parteon): De menselijke maat moet de lat zijn voor goed klantcontact

Optimaal klantcontact bij woningcorporaties begint bij de basis op orde hebben en iedere huurder contact op laten nemen via het ...

Eigen Haard live met Unexus Connect!

Effectieve klantcommunicatie is voor Woningstichting Eigen Haard erg belangrijk. Dagelijks handelt de woningcorporatie tot wel 2000 gesprekken af, met zowel ...