In de laatste editie van het CorporatieGids magazine is woningcorporatie Lefier aan het woord over hoe ze proberen de huurder naar het digitale kanaal te verleiden, om zo meer tijd over te hebben voor de complexe vraagstukken. Lefier, verantwoordelijk voor ruim 31.000 woningen in Groningen en Drenthe, zet vol in op digitale communicatie. Adviseur klantenservice Elly Abeling en Adviseur informatievoorziening René Rademaker vertellen over de multichannel communicatiestrategie en de daarbij horende uitdaging om alle contacten met de huurder juist vast te leggen. De uitgebreide rol van Unexus hierin komt uiteraard ook meermaals naar voren.

Adviseur klantenservice, Elly Abeling en Adviseur informatievoorziening, René Rademaker:

Op de vraag hoe Lefier haar communicatie heeft ingericht, vertelt René: “We maken onder andere gebruik van de oplossingen van Unexus. Niet alleen via telefonie maar bijvoorbeeld ook voor e-mailafhandeling. Daarbij maken we gebruik van sturingsinformatie om onszelf continu te verbeteren. Bijvoorbeeld door de hoeveelheid telefoontjes, de afhandeltijd, onderwerpen of het percentage doorschakelingen te analyseren.”

Lefier heeft daar onlangs ook kwaliteitsmonitoring van Unexus aan toegevoegd, vult Elly aan. “Dit houdt in dat gesprekken met huurders worden opgenomen, wat we vervolgens kunnen gebruiken in trainingen om onszelf te verbeteren. Door deze gesprekken terug te luisteren en daar feedback op te geven, kijken we wat goed en fout gaat en hoe we dat in de toekomst beter kunnen aanpakken. Daarnaast verwachten we dat in de toekomst telefonische gesprekken gemiddeld langer en complexer worden omdat eenvoudige vragen online worden beantwoord. Dan geeft kwaliteitsmonitoring ons de handvatten hierop voorbereid te zijn.”

Bekijk het hele artikel hier, of download het hier, en lees wat Elly en René nog meer vertellen.

Benieuwd naar onze oplossingen?

Unexus Connect maakt klantcommunicatie makkelijker, efficiënter en meetbaar. Het platform is modulair opgezet. Zo kan het gemakkelijk worden aangepast aan de wensen van élke organisatie. Dankzij de jarenlange ervaring van het Unexus team, helpen we u om ons platform perfect af te stemmen op uw communicatieprocessen.

Lees ook

Carola Boering en Sigi Evers (Parteon): De menselijke maat moet de lat zijn voor goed klantcontact

Optimaal klantcontact bij woningcorporaties begint bij de basis op orde hebben en iedere huurder contact op laten nemen via het ...

Eigen Haard live met Unexus Connect!

Effectieve klantcommunicatie is voor Woningstichting Eigen Haard erg belangrijk. Dagelijks handelt de woningcorporatie tot wel 2000 gesprekken af, met zowel ...

Vier voordelen van Business Intelligence voor klantenservice professionals

Klantenservice professionals hebben de verantwoordelijkheid om hoogwaardige dienstverlening en ondersteuning te bieden aan klanten. Informatie speelt daarbij een cruciale rol ...

Terugblik op een inspirerende Klantendag

Afgelopen dinsdag vierden we ons 12,5 jarig jubileum samen met onze klanten in het Spoorwegmuseum in Utrecht. We kijken met ...

Op weg naar verbeterde klantcommunicatie met SWEMP

Onlangs vond de feestelijke ondertekening plaats van de raamovereenkomst tussen SWEMP en Unexus! Wij leveren voor de deelnemers van het SWEMP-samenwerkingsverband ...

Over eerste klanten, huidige ontwikkelingen en onze toekomstplannen

Dit jaar op 1 oktober 2023 bestaan wij 12,5 jaar! Een bijzonder moment, zeker omdat we trots en dankbaar zijn ...