Het klinkt dan wel als een cliché, maar het is toch echt een onmiskenbare waarheid: Meten is weten. Vanuit die gedachte zijn Unexus en Blue-Mountain dan ook erg trots op onze samenwerking waarmee wij onze expertise, ervaring en toonaangevende software samenvoegen. Twee bedrijven die gecombineerd ruim 25 jaar gezamenlijke ervaring bezitten en inmiddels al zo’n 100 woningcorporaties bedienen. Deze mooie samenwerking biedt een duidelijke meerwaarde voor onze klanten om makkelijk en snel onmisbare diepgaande inzichten te verkrijgen.

Toonaangevend in onze branches

Unexus Connect is al 10 jaar toonaangevend als modulair platform waarin alle omnichannel communicatie via intelligente routering naar de juiste persoon verstuurd wordt. De integraties met talloze CRM- of ERP-systemen en vast-mobiel integraties creëren een moderne en onmisbare schakel in de bedrijfsprocessen van organisaties. Katoomba van Blue-Mountain is de Business Intelligence (BI) omgeving voor woningcorporaties en is ontwikkeld vanuit 15 jaar BI-ervaring in de corporatiesector. Dankzij deze nieuwe samenwerking wordt het voor gebruikers mogelijk om al hun data geïntegreerd te gaan analyseren en gebruiken om inefficiënties binnen de organisatie weg te nemen. Hoe meer je weet over je data, hoe beter je bijvoorbeeld kan werken aan het optimaliseren van de bedrijfsprocessen, het verkrijgen van inzicht in het gebruik van de verschillende kanalen, het zoeken naar besparingen en het werken aan een hogere klanttevredenheid.

De waarde van Business Intelligence

De meeste organisaties zijn zich wel bewust van de waarde van de informatie die verborgen zit in data en wat deze kan opleveren. Hoe maak je immers weloverwogen beslissingen en beleid zonder de juiste data? Het is echter voor elke organisatie een uitdaging om op een makkelijke en betaalbare manier het gewenste inzicht te krijgen. Goede informatieverzameling en analyse neemt veel tijd in beslag als hiervoor geen effectieve workflow bestaat. Een valkuil van BI-informatie kan namelijk zijn dat het een berg data oplevert, waaruit soms niet meteen duidelijke conclusies kunnen worden getrokken. Op basis van statische rapporten of met behulp van Excel rapportage mis je de noodzakelijke diepgang. Goede BI-software stelt je dan ook in staat om de ruwe data om te zetten naar makkelijk bruikbare en veelal grafische informatie.

Overzichtelijk en visueel

Unexus verzamelt met het Unexus Connect platform data over iedere telefonische en omnichannel interactie. Deze data is een goudmijn om klantprocessen in kaart te brengen, knelpunten zichtbaar te maken en uiteindelijk de processen te optimaliseren. Door de samen met Blue-Mountain ontwikkelde Unexus Connect BI-template wordt de grote hoeveelheid beschikbare data ontsloten, waardoor in één oogopslag de belangrijke KPI’s worden getoond en op eenvoudige wijze analyses gemaakt kunnen worden en conclusies worden getrokken. Het dashboard bevat een groot aantal grafische weergaves die kunnen worden gebruikt om nog sneller tot nieuwe inzichten te komen, zoals meerdere diagrammen en heatmaps. Hiernaast is het mogelijk om in de Power BI omgeving op een laagdrempelige wijze eigen dashboards te bouwen en automatisch, of handmatig, uitgebreide rapporten te genereren.

Bundelen van krachten

Unexus en Blue-Mountain bieden met deze bundeling van krachten een goed werkend en eenvoudig te gebruiken Business Intelligence systeem waarmee organisaties verder kunnen professionaliseren. Samen zijn we nog beter en kunnen we onze klanten een totaalpakket aanbieden waarmee ze op een laagdrempelige manier, en zonder uitgebreide voorkennis in BI-software, direct makkelijk conclusies kunnen gaan trekken uit diepgaande data-analyse.

Wim Pullens, Commercieel Directeur Unexus:

“Wij zijn erg blij met de samenwerking met Blue-Mountain als ervaren partij op het gebied van Business Intelligence oplossingen. De enorme hoeveelheid data die Unexus Connect verzameld geeft nu via het ontwikkelde BI dashboard nog eenvoudiger een inzicht in de bereikbaarheid van de hele organisatie, van frontoffice tot backoffice en van telefonie tot omnichannel.”

Ed Stekelenburg, Managing Director Blue-Mountain:

“Unexus is goed in het faciliteren van communicatie. Blue-Mountain goed in het genereren van betrouwbare informatie. Via onze samenwerking gaan klanten de optelsom van deze kernkwaliteiten krijgen. Dankzij de bundeling van onze kennis en ervaring kunnen organisaties het klantcontact dusdanig overzichtelijk monitoren, dat verbeteringen snel toegepast kunnen gaan worden.”

Meer weten?

We schreven een whitepaper over het BI template van Unexus. In dit whitepaper beschrijven we hoe u meer inzicht krijgt in uw data, hoe u gemakkelijk en snel data interactief kunt maken, op welke manieren u gericht verbetervragen kunt stellen en beantwoorden & hoe u uw klantcontact verbeterd en bereikbaarheid vergroot.

Lees ook

Christiaan Koenders (Ymere): Omnichannelplatform voor betere klantbediening

Met ruim 72.000 woningen, jaarlijks meer dan 100.000 reparaties en 3.500 verhuizingen, is het aantal huurderscontacten bij Ymere groot. Maar ...

De toekomst van bereikbaarheid

Het klant contact centrum (KCC) is de afgelopen jaren sterk geëvolueerd. Vroeger werden klanten voornamelijk bediend via telefoonlijnen, maar tegenwoordig ...

DeltaWonen gaat samenwerking met Unexus aan

Wij worden blij van nieuwe klanten die vertrouwen hebben in onze dienstverlening. Woningcorporatie DeltaWonen heeft recent besloten om in het ...

Dichtbij de huurder met meerdere contactkanalen en Teams Calling

We zijn erg blij dat we sinds kort kunnen bijdragen aan uitstekend klantcontact voor Woningcorporatie Ymere! Ymere werkt volledig met ...

Maak kennis met onze gloednieuwe accountmanager Martin

In 2022 zijn we als organisatie weer gegroeid! Hierdoor ontstond er ruimte voor een nieuwe accountmanager. Deze nieuwe collega hebben ...

Thomas Dijkstra (Zayaz): Omnichannelcommunicatie omarmen om de huurder in één keer goed te helpen

Woningcorporaties hebben iedere dag contact met een groot aantal huurders. Hoe zorg je ervoor dat al die bewoners niet alleen ...