Wat is momenteel de grootste uitdaging voor klantcontactcentra? En hoe zet je dat om in kansen? Daarover ging het KCC-Congres twee weken geleden in Bussum. Wij waren voor deze editie partner van CKC Seminars. Er is een uitverkochte editie met ruim 200 deelnemers, sprekers en standhouders neergezet!

Praktijkervaringen zijn uitgewisseld van binnen en buiten de publieke sector: van gemeente, waterschap, ministerie, veiligheidsregio, ZBO, politie en woningcorporatie tot aanverwant het zorg- en onderwijsdomein. In deze blog vertellen we u meer over de veranderende rol van het KCC en over de intelligente oplossingen die wij bieden.

Vóórbij het klantcontactcentrum

Tegenwoordig is het voor klanten steeds vanzelfsprekender om contact te zoeken via diverse kanalen. De noodzaak dat organisaties hierin meebewegen is daardoor ook gegroeid. Er kunnen allerlei redenen zijn waardoor bewoners, burgers of klanten veel vragen hebben en behoefte hebben aan contact op hun eigen manier en op hun eigen tijd. Dit betekent dat veel KCC’s de overstap maken naar een klantcontactsysteem waarbij de klant en zijn of haar vraag voorop staat.

Lessons learned in de afgelopen tijd

Tijdens het congres presenteerden vier van onze klanten hoe zij de afgelopen tijd gebruik maakten van onze services en slimme integraties voor een klantgericht klantcontactsysteem. Hoe zorgt u ervoor dat hybride en flexibel kunt werken als team, terwijl de vraag van de klant altijd vooraan blijft staan?

Zo vertelde Tim Spijksma van GGD Brabant Zuid-Oost over de veranderingen in het KCC door de COVID-19 crisis. Het KCC is professioneler en wendbaarder geworden, juist dankzij deze uitdagende tijd. Met het platform Unexus Connect en de integraties die zijn gemaakt heeft de GGD Brabant Zuid-Oost de overstap kunnen maken naar hybride én klantgericht werken. We zijn ontzettend trots dat we daaraan hebben bijgedragen.

Bent u benieuwd naar de oplossingen van Unexus die GGD Brabant Zuid-Oost dagelijks gebruikt? In onze klantcase leest u er meer over. Deze kunt u hieronder downloaden.

Altijd bereikbaar, altijd beschikbaar

Op het congres hadden we zelf ook een stand, waar we geïnteresseerden vertelden over plaats onafhankelijk werken en hoe je je klantenservice daarop kunt inrichten. Met het platform Unexus Connect zijn daarvoor vele mogelijkheden.

Meer weten?

We bloggen regelmatig over kennis en nieuwe ontwikkelingen.

Lees ook

Unexus Connect is Microsoft Teams gecertificeerd!

Wij hebben voor ons omnichannel platform Unexus Connect de volledige Microsoft 365 certificering behaald! De mogelijkheden en functionaliteiten van Contact ...

Time to Connect! Welkom bij onze Klantendag op 14 november 2023

De afgelopen jaren waren we goed op stoom en hebben we een mooie groei mogen doormaken. Daar willen we jullie, onze ...

PréWonen kiest voor Unexus

Stichting Pré Wonen is een woningcorporatie met circa 16.000 woningen in Haarlem, Beverwijk, Bloemendaal, Heemstede en Zandvoort. Ze bieden huisvesting ...

Klantcontact afgestemd op de huurder, met oog voor de huurder

De manieren waarop een woningcorporatie vandaag de dag in contact kan staan met haar huurders zijn legio. Grip houden op ...
Op 7 augustus jl. hebben Titi van der Poel, directeur Digitale Transformatie bij Havensteder, en Wim Pullens, commercieel directeur bij Unexus, de samenwerking bekrachtigd door ondertekening van een samenwerkingsovereenkomst.

Havensteder en Unexus slaan handen ineen

Afgelopen week ondertekenden wij officieel onze samenwerking met Stichting Havensteder uit Rotterdam! Nieuwe inrichting klantcommunicatie Het eerste contact tussen Havensteder ...

Dirk Stuip aangetreden als CEO bij Unexus

De afgelopen jaren hebben we sterk mogen doorgroeien. Daar zijn we onze klanten, leveranciers en partners erg dankbaar voor! Door ...