Wij hechten veel waarde aan duurzaamheid en maatschappelijke betrokkenheid. We streven ernaar om niet alleen via onze dienstverlening, maar ook op andere gebieden een positieve impact te hebben en bij te dragen aan een betere wereld. In deze blog vertellen we meer over hoe wij hieraan bijdragen.

Wat betekent MVO?

MVO staat voor maatschappelijk verantwoordelijk ondernemen. Dit wordt steeds belangrijker voor organisaties, omdat klanten en ook de overheid steeds hogere verwachtingen hebben van bedrijven. In een tijdperk waarin duurzaamheid, sociale rechtvaardigheid en milieubewustzijn centraal staan, worden organisaties steeds meer beoordeeld op hun impact op de samenleving. Klanten hechten waarde aan transparantie, ethisch zakendoen en betrokkenheid bij maatschappelijke vraagstukken. Bovendien hebben overheidsinstanties en regelgevers steeds strengere eisen op het gebied van duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid.

Wat doen jullie er dan mee?

Al vanaf de oprichting van Unexus proberen we te kijken naar onze impact en hoe we bij organisaties zo transparant en effectief mogelijk klantcontact kunnen realiseren. Daarnaast houden we onze ogen open om bij te dragen aan de maatschappij, los van onze eigen klanten. Daarvoor hebben we vier verschillende aandachtspunten geformuleerd waar wij in investeren.

1. Van Nederlandse bodem

We zijn trots om te kunnen zeggen dat al onze softwareontwikkeling en hosting volledig in Nederland plaatsvindt. Met deze lokale aanpak ondersteunen we de Nederlandse economie. Bovendien stelt het ons in staat om snel in te spelen op de behoeften van onze klanten en hoogwaardige service en ondersteuning te bieden.

2. Transparantie en maatschappelijke betrokkenheid

We geloven in openheid en eerlijkheid over onze dienstverlening. Daarnaast willen we actief bijdragen aan maatschappelijke doelen die een impact hebben op onze samenleving. Om die reden ondersteunen we al enkele jaren de Voedselbank Amersfoort en sponsoren we op regelmatig diverse goede doelen. We bieden onze klanten een samenwerking aan met Queup, en dragen we bij aan eerlijke lonen en goede doelen door de aanschaf van diverse fairtrade en ecologische kantoorartikelen en -voorraad.

3. Beperking van vervuilende kilometers met elektrische auto’s

We doen ons uiterste best om onze CO2-uitstoot te verminderen en ons wagenpark speelt hierin een belangrijke rol. We streven ernaar om zo min mogelijk vervuilende kilometers te maken, tenzij dit noodzakelijk is voor onze klanten. Al onze geleasede auto’s zijn elektrisch, iets waar we trots op zijn.

4. Duurzaam datacenter

Bij het leveren van onze cloudgebaseerde ICT-diensten begrijpen we dat dit een impact heeft op het stroomverbruik. Daarom hebben we zorgvuldig gekozen voor onze datacenter-leverancier, Dataplace, waar duurzaamheid een belangrijke rol speelt. Dataplace is volledig gecertificeerd volgens ISO 14001 (milieumanagement) en ISO 50001 (energiemanagement) en scoort hoog op duurzaamheid. Onze datacenters draaien volledig op groene stroom. Je kunt dus zeggen dat we onze klanten laten zweven op een groene cloud.

Kortom, we blijven ons inzetten om duurzaamheid en maatschappelijke betrokkenheid te bevorderen binnen onze organisatie. Dit is continu in ontwikkeling en zullen we de website op actualiseren. Voor de meest actuele informatie over ons MVO-beleid kun je deze webpagina raadplegen.

Ga jij ook voor efficiënt klantcontact?

Geef de ruimte aan je medewerkers om vragen efficiënt en klantgericht af te handelen. Richt de bereikbaarheid in met schaalbare telefonie voor de front en back office. Kom je klanten tegemoet en verbeter je servicelevel.

Lees ook

Woonin maakt gebruik van Unexus platform!

Afgelopen woensdag ging ons communicatieplatform Unexus Connect live bij Woningcorporatie Woonin! Dagelijks handelt de woningcorporatie tot wel 1000 gesprekken af, ...

Gebruik wachttijd voor een maatschappelijke boodschap!

Wij vinden het heel leuk als onze klanten maatschappelijk betrokken zijn. Zeker als dit gemakkelijk geregeld kan worden met een ...

Staedion: Klantcommunicatie – klantgericht is niet klantgezwicht

Om als woningcorporatie goed en betrouwbaar klantcontact neer te zetten, moet je kunnen vertrouwen op je systemen. Maar wat als ...

Minder wachttijd en sneller geholpen bij HW Wonen

Afgelopen week ging het Unexus platform live bij HW wonen! Met deze transitie zorgt HW Wonen voor een verhoogd niveau ...

Kom je ook naar de CorporatieGids LIVE Kennisdag 2024?

We nodigen je graag uit voor de CorporatieGids LIVE Kennisdag 2024! Tijdens onze kennissessie vertellen we meer over de meerwaarde ...

Unexus heeft ISO 9001 én ISO 27001 verlenging behaald!

We hebben onze jaarlijkse audits achter de rug. We kunnen melden dat beide ISO-certificeringen dit jaar zijn verlengd! Daar zijn ...