Unexus zoekt altijd naar manieren om onze klanten verder van dienst te zijn en te ontzorgen. Vanuit deze gedachte verhuizen we voor klanten geregeld bestaande on premise ICT infrastructuur naar de cloud. De Unexus telefonie-oplossing wordt meestal dan ook bij ons in het datacenter gehost en vervolgens gekoppeld via een beveiligde lijn met de systemen van onze klant. Wij werken daarbij nauw samen met de ICT dienstverlener van de klant en bewaken de voortgang met onze standaard project tooling.

Het grotendeels uit handen geven van het dagelijkse beheer biedt grote voordelen op het gebied van de veiligheid, redundantie en het gemak. Hierdoor is er bij organisaties meer tijd en ruimte om te focussen op andere bedrijfsprocessen.

Recent hebben we woningcorporatie Dunavie in dit proces begeleid. Dankzij de goede begeleiding is dit proces probleemloos en snel verlopen, en is alles gerealiseerd zonder enige merkbare downtime.

Frans van der Kaay van woningcorporatie Dunavie vertelt:

“Dunavie heeft het besluit genomen om zijn serverpark van on premise te verplaatsen naar de Cloud. De redenen waren onder andere om fysiek minder kwetsbaar te zijn, en sneller te kunnen inspelen op technologische ontwikkelingen en veranderingen. Om dit te realiseren was outsourcing van het serverpark wenselijk.

De afgelopen jaren maakt Dunavie al gebruik van de telefonieoplossing van Unexus. Unexus kon op het moment van outsourcing ons een Cloudoplossing van zijn telefonieplatform aanbieden. Gezien de goede samenwerking de afgelopen jaren is deze beslissing snel genomen.

Na een gedegen voorbereiding en afstemming tussen Unexus en Dunavie is de omzetting van on premise naar de Cloud omgeving soepel verlopen. De projectleider van Unexus was tijdens de transitie op locatie aanwezig en heeft ons hierin prima begeleid. Al met al hebben we een soepele overgang gerealiseerd van on premise naar de Cloud.”

Neem contact met ons op voor vrijblijvende verdere informatie en kennismaking.

E: info@unexus.nl / T:

Lees ook

Christiaan Koenders (Ymere): Omnichannelplatform voor betere klantbediening

Met ruim 72.000 woningen, jaarlijks meer dan 100.000 reparaties en 3.500 verhuizingen, is het aantal huurderscontacten bij Ymere groot. Maar ...

De toekomst van bereikbaarheid

Het klant contact centrum (KCC) is de afgelopen jaren sterk geëvolueerd. Vroeger werden klanten voornamelijk bediend via telefoonlijnen, maar tegenwoordig ...

DeltaWonen gaat samenwerking met Unexus aan

Wij worden blij van nieuwe klanten die vertrouwen hebben in onze dienstverlening. Woningcorporatie DeltaWonen heeft recent besloten om in het ...

Dichtbij de huurder met meerdere contactkanalen en Teams Calling

We zijn erg blij dat we sinds kort kunnen bijdragen aan uitstekend klantcontact voor Woningcorporatie Ymere! Ymere werkt volledig met ...

Maak kennis met onze gloednieuwe accountmanager Martin

In 2022 zijn we als organisatie weer gegroeid! Hierdoor ontstond er ruimte voor een nieuwe accountmanager. Deze nieuwe collega hebben ...

Thomas Dijkstra (Zayaz): Omnichannelcommunicatie omarmen om de huurder in één keer goed te helpen

Woningcorporaties hebben iedere dag contact met een groot aantal huurders. Hoe zorg je ervoor dat al die bewoners niet alleen ...