Toen woningcorporatie Weller zich ging bezighouden met de ontwikkeling van het Maankwartier project, was ook al snel duidelijk dat het nieuwe hoofdkantoor daar gehuisvest zou gaan worden. Het project, naar een ontwerp van kunstenaar Michel Huisman, transformeert het stationsgebied in Heerlen van probleemomgeving naar een gebied van buitengewone schoonheid, met uitgebreide ruimte voor wonen, werken, winkelen en recreatie.

De naderende verhuizing was voor Weller ook het moment om de bestaande communicatie-infrastructuur tegen het licht te houden en ook daar te kiezen voor modernisering. Weller wou stappen maken en de functionaliteit en moderniteit van het Klanten Contact Centrum verbeteren. Na een uitgebreide analyse van de beschikbare opties viel de keuze al snel op Unexus. Unexus heeft in 2 maanden tijd parallel aan de bestaande bedrijfsvoering een nieuw systeem opgebouwd. Dankzij de korte lijnen en het veelvuldig persoonlijk contact op locatie konden we een snelle doorlooptijd en livegang waarmaken.

“Met Unexus hebben wij absoluut de juiste keuze gemaakt. Deskundige, snelle en optimale implementatie door Unexus en Unexus Connect is een fantastisch product wat bijdraagt aan een nog betere dienstverlening naar onze klanten.”

De nieuwe oplossing biedt Weller onder andere het slimme Unexus Connect platform, uitvoerige Vast-Mobiel integratie, Presence Management voor alle werknemers en een volledige integratie met Empire van cegeka-dsa. Unexus Connect verzorgt verder onder andere een universele wachtrij met slimme routering, call flow optimalisatie, quality management met handige rapportages, klantidentificatie en klanthistorie, een centraal telefoonboek, Microsoft (Office) 365 integratie en nog veel meer. Dankzij Unexus Connect heeft Weller nu een moderne alles-in-één omnichannel oplossing.

Unexus wenst Weller vele fijne jaren op hun nieuwe prachtige plek en kijkt uit naar een langdurige en plezierige samenwerking.

Het Maankwartier in Heerlen

Lees ook

Christiaan Koenders (Ymere): Omnichannelplatform voor betere klantbediening

Met ruim 72.000 woningen, jaarlijks meer dan 100.000 reparaties en 3.500 verhuizingen, is het aantal huurderscontacten bij Ymere groot. Maar ...

De toekomst van bereikbaarheid

Het klant contact centrum (KCC) is de afgelopen jaren sterk geëvolueerd. Vroeger werden klanten voornamelijk bediend via telefoonlijnen, maar tegenwoordig ...

DeltaWonen gaat samenwerking met Unexus aan

Wij worden blij van nieuwe klanten die vertrouwen hebben in onze dienstverlening. Woningcorporatie DeltaWonen heeft recent besloten om in het ...

Dichtbij de huurder met meerdere contactkanalen en Teams Calling

We zijn erg blij dat we sinds kort kunnen bijdragen aan uitstekend klantcontact voor Woningcorporatie Ymere! Ymere werkt volledig met ...

Maak kennis met onze gloednieuwe accountmanager Martin

In 2022 zijn we als organisatie weer gegroeid! Hierdoor ontstond er ruimte voor een nieuwe accountmanager. Deze nieuwe collega hebben ...

Thomas Dijkstra (Zayaz): Omnichannelcommunicatie omarmen om de huurder in één keer goed te helpen

Woningcorporaties hebben iedere dag contact met een groot aantal huurders. Hoe zorg je ervoor dat al die bewoners niet alleen ...