Afgelopen oktober verving Rentree haar oude telefonieplatform voor Unexus Connect. De oude telefoniecentrale voldeed niet meer aan de verwachtingen. Een telefonie-update te midden van de uitdagingen rondom corona was nodig om hybride werken te faciliteren voor de medewerkers. Zo kwam Rentree uit bij Unexus.  

Rondkijken naar een nieuwe oplossing

Vanwege de begintijd van corona moesten de medewerkers van het Klant Contact Centrum (KCC) Rentree veel thuiswerken. Helaas bracht de oude telefoniecentrale niet veel mogelijkheden voor hybride werken met zich mee.

All-in-one

Nadat Rentree eerst zelf een tijdelijke oplossing had gevonden, gingen ze verder op zoek naar een all-in-one platform. De basis vormde telefonie, waarbij bellen vanaf verschillende locaties mogelijk zou worden. Daarnaast was de organisatie op zoek naar een partner waar op termijn ook meer mogelijk zou zijn. Rentree maakt nu ook gebruik van Google Voice voor het telefoonmenu. Zo hoeven er geen bandjes meer ingesproken te worden.

Meer mogelijk

De basis staat nu, maar een eventuele vertaalslag in de toekomst ligt voor Rentree ook zeker op tafel. Hoe kun je WhatsApp en de Chatfunctie op de website ondersteunend inzetten voor je KCC? Over deze kanalen wordt momenteel nog verder nagedacht.

Sinds oktober is Rentree live met Unexus Connect. De ervaring tot nu toe? De Rentree-medewerkers zijn bereikbaar waar ze ook maar werken.

Welkom bij Unexus Connect!

Benieuwd naar onze andere klanten?

Onlangs spraken we met Woonstichting Stek over de oplossingen die zij afnemen bij Unexus. Stek is al sinds 2015 klant en samen werken we aan de beste klantoplossingen voor hun huurders.

Lees ook

Unexus Connect is Microsoft Teams gecertificeerd!

Wij hebben voor ons omnichannel platform Unexus Connect de volledige Microsoft 365 certificering behaald! De mogelijkheden en functionaliteiten van Contact ...

Time to Connect! Welkom bij onze Klantendag op 14 november 2023

De afgelopen jaren waren we goed op stoom en hebben we een mooie groei mogen doormaken. Daar willen we jullie, onze ...

PréWonen kiest voor Unexus

Stichting Pré Wonen is een woningcorporatie met circa 16.000 woningen in Haarlem, Beverwijk, Bloemendaal, Heemstede en Zandvoort. Ze bieden huisvesting ...

Klantcontact afgestemd op de huurder, met oog voor de huurder

De manieren waarop een woningcorporatie vandaag de dag in contact kan staan met haar huurders zijn legio. Grip houden op ...
Op 7 augustus jl. hebben Titi van der Poel, directeur Digitale Transformatie bij Havensteder, en Wim Pullens, commercieel directeur bij Unexus, de samenwerking bekrachtigd door ondertekening van een samenwerkingsovereenkomst.

Havensteder en Unexus slaan handen ineen

Afgelopen week ondertekenden wij officieel onze samenwerking met Stichting Havensteder uit Rotterdam! Nieuwe inrichting klantcommunicatie Het eerste contact tussen Havensteder ...

Dirk Stuip aangetreden als CEO bij Unexus

De afgelopen jaren hebben we sterk mogen doorgroeien. Daar zijn we onze klanten, leveranciers en partners erg dankbaar voor! Door ...