unexus-contact-solutions-header

Klantcase

Waarom Stek koos voor het telefonie platform van Unexus

Stek is een woningcorporatie die actief is en investeert in de Bollenstreek en omliggende gemeenten. Goede bereikbaarheid, flexibel werken en integratie van vast- en mobiele telefonie zijn belangrijke uitgangspunten geweest bij de selectie van het nieuwe integrale telefonie-platform. Het Klant Contact Centrum en diverse koppelingen met andere systemen moeten zorgen voor een goede informatievoorziening.

“Ik ben zeer te spreken over het implementatie traject dat zeer goed deskundig begeleid is door Unexus.”

Marga Opstal – Stek Wonen

Achtergrond

De telefooncentrale die Stek voorheen had was een solitair systeem zonder fallback of redundancy. Het systeem was technologisch verouderd en sloot niet aan op de ambities van de organisatie waarbij het nieuwe werken en de ontwikkeling van het Service Advies Team prioriteit hadden. De hoofdlijnen uit de eerste fase bestonden uit:

  • vervanging van de bestaande telefooncentrale
  • goede bereikbaarheid
  • invulling geven aan het flexibel werken
  • Unified Communications en Presence
  • integratie vast-mobiel
  • vervanging van de ISDN telefoonlijn door IP-telefonie
  • rapportage en informatievoorziening In fase 2 worden diverse koppelingen gerealiseerd. Onder andere met de KC oplossing Umbrella van Malengo.

Oplossing

De belangrijkste eisen aan de nieuwe bedrijfstelefonie-oplossing waren als volgt: toekomstvast, geen onderscheid tussen vaste en mobiele toestellen, een (CTI) koppeling met het ERP systeem van Itris en de Malengo KCS oplossing.

Om bovenstaande zaken te realiseren, werd Unexus Connect contact center-, telefonie- en Uniied Communcations platform met vast- mobiel integratie aangeboden.

Unexus Connect is een volledige ICT applicatie die is opgenomen in Steks ICT architectuur. Unexus Connect draait in een virtuele omgeving in het datacenter van Stek.

Plaatsonafhankelijk werken is met Unexus Connect standaard en heel eenvoudig. Voor een moderne corporatie zoals Stek is het Nieuwe Werken nu mogelijk.

De smartphone gebruikers krijgen de Unexus mobile App waarmee ze het Stek telefoonboek kunnen raadplegen inclusief de status van de medewerkers (presence), hun eigen presence kunnen aanpassen en natuurlijk bellen. Daarnaast is het mogelijk dat medewerkers die in een groep werken zich in de groep kunnen inloggen.

De medewerkers van het Service en Advies Team krijgen een gebruikersvriendelijke agent applicatie waarmee zij gesprekken eiciënt kunnen afhandelen en die gekoppeld is met het ERP systeem.

Interesse in een demonstratie van het Unexus Communicatie Platform?

Stek

Oplossing

  • Unexus Connect

  • Presence Management

  • Gespreksopname

  • Mobiel tenzij

Integratie

  • Umbrella van Malengo

dit-is-unexus

Dit is Unexus

Een professionele no-nonsense partner die bedrijven maximaal ontzorgt.

Wij bieden de modernste technologie, maar het zijn nog altijd mensen die het verschil maken. Geen bedrijf is hetzelfde, onze ervaren specialisten zorgen voor een communicatie-oplossing die daadwerkelijk werkt en past bij de wensen van uw organisatie.