Wat is momenteel de grootste uitdaging voor klantcontactcentra? En hoe zet je dat om in kansen? Daarover ging het KCC-Congres twee weken geleden in Bussum. Wij waren voor deze editie partner van CKC Seminars. Er is een uitverkochte editie met ruim 200 deelnemers, sprekers en standhouders neergezet!

Praktijkervaringen zijn uitgewisseld van binnen en buiten de publieke sector: van gemeente, waterschap, ministerie, veiligheidsregio, ZBO, politie en woningcorporatie tot aanverwant het zorg- en onderwijsdomein. In deze blog vertellen we u meer over de veranderende rol van het KCC en over de intelligente oplossingen die wij bieden.

Vóórbij het klantcontactcentrum

Tegenwoordig is het voor klanten steeds vanzelfsprekender om contact te zoeken via diverse kanalen. De noodzaak dat organisaties hierin meebewegen is daardoor ook gegroeid. Er kunnen allerlei redenen zijn waardoor bewoners, burgers of klanten veel vragen hebben en behoefte hebben aan contact op hun eigen manier en op hun eigen tijd. Dit betekent dat veel KCC’s de overstap maken naar een klantcontactsysteem waarbij de klant en zijn of haar vraag voorop staat.

Lessons learned in de afgelopen tijd

Tijdens het congres presenteerden vier van onze klanten hoe zij de afgelopen tijd gebruik maakten van onze services en slimme integraties voor een klantgericht klantcontactsysteem. Hoe zorgt u ervoor dat hybride en flexibel kunt werken als team, terwijl de vraag van de klant altijd vooraan blijft staan?

Zo vertelde Tim Spijksma van GGD Brabant Zuid-Oost over de veranderingen in het KCC door de COVID-19 crisis. Het KCC is professioneler en wendbaarder geworden, juist dankzij deze uitdagende tijd. Met het platform Unexus Connect en de integraties die zijn gemaakt heeft de GGD Brabant Zuid-Oost de overstap kunnen maken naar hybride én klantgericht werken. We zijn ontzettend trots dat we daaraan hebben bijgedragen.

Bent u benieuwd naar de oplossingen van Unexus die GGD Brabant Zuid-Oost dagelijks gebruikt? In onze klantcase leest u er meer over. Deze kunt u hieronder downloaden.

Altijd bereikbaar, altijd beschikbaar

Op het congres hadden we zelf ook een stand, waar we geïnteresseerden vertelden over plaats onafhankelijk werken en hoe je je klantenservice daarop kunt inrichten. Met het platform Unexus Connect zijn daarvoor vele mogelijkheden.

Meer weten?

We bloggen regelmatig over kennis en nieuwe ontwikkelingen.

Lees ook

Staedion: Klantcommunicatie – klantgericht is niet klantgezwicht

Om als woningcorporatie goed en betrouwbaar klantcontact neer te zetten, moet je kunnen vertrouwen op je systemen. Maar wat als ...

Minder wachttijd en sneller geholpen bij HW Wonen

Afgelopen week ging het Unexus platform live bij HW wonen! Met deze transitie zorgt HW Wonen voor een verhoogd niveau ...

Kom je ook naar de CorporatieGids LIVE Kennisdag 2024?

We nodigen je graag uit voor de CorporatieGids LIVE Kennisdag 2024! Tijdens onze kennissessie vertellen we meer over de meerwaarde ...

Unexus heeft ISO 9001 én ISO 27001 verlenging behaald!

We hebben onze jaarlijkse audits achter de rug. We kunnen melden dat beide ISO-certificeringen dit jaar zijn verlengd! Daar zijn ...

Woningstichting Portaal tekent voor Unexus platform

Feest, want onze nieuwste klant Portaal heeft formeel getekend en is zo de samenwerking met Unexus aangegaan! Woningstichting Portaal schrijft ...

Maak kennis met de nieuwe manager Support en Operations: Marceline de Jongh

Onze geliefde collega John Palm gaat per februari met pensioen. Een bijzonder moment voor hem, maar spijtig voor ons. We ...