unexus-contact-solutions-header

Nieuws

Woningcorporatie Zeeuwland maakt overstap naar Unexus

Unexus Connect live!

We hebben onlangs weer een klant blij kunnen maken met onze communicatieoplossingen. Zeeuwland is een woningcorporatie met 6000 verhuurbare eenheden. Afgelopen september maakte de organisatie de overstap naar Unexus Connect.

‘Dit moet toch beter kunnen’

Binnen het Klant Contact Centrum (KCC) van Zeeuwland werken ongeveer 13 medewerkers. Zij hebben een brede rol en beantwoorden vragen over allerlei onderwerpen. Daarbij is het uitgangspunt om de klant in één keer te helpen door gelijk antwoord te geven op hun vraag. Daarom verwijzen ze zo min mogelijk door naar andere medewerkers binnen de organisatie, tenzij dit is afgesproken of de klant specifieke vragen voor een afdeling heeft.

Dat vraagt wel om effectieve communicatiestromen welke gemakkelijk te routeren zijn. Voor de livegang van het Unexus Connect communicatieplatform gebruikte Zeeuwland echter een ander klantcontactsysteem waarbij veel gebruikerswensen niet mogelijk waren. Zo kon er bijvoorbeeld maar één iemand achter de algemene telefoon zitten, waardoor meerdere agents niet mogelijk waren. Ook was een wachtrij daardoor niet mogelijk. Dit bracht Zeeuwland tot een zoektocht naar een betere telefonieoplossing.

De verschillende referentiebezoeken bij KCC’s van andere woningcorporaties in de provincie Zeeland trok hun uiteindelijk over de streep.

Omdat er al zoveel corporaties gebruikmaken van Unexus, heeft dat ons ook verleid om voor Unexus te kiezen. De referentiebezoeken waren namelijk positief!”

Manita, klantadviseur van Zeeuwland.

Hoge klanttevredenheid

De inrichting van Unexus Connect voor Zeeuwland is soepel verlopen. “Veel collega’s gebruiken nu de Unexus App, zodat ze hun eigen beschikbaarheid kunnen doorgeven en goed bereikbaar zijn. Voor de klantadviseurs hebben we een uitgebreide omgeving, de Professional Client, waar we een koppeling hebben met Office 365. In de toekomst wordt de omgeving ook gekoppeld aan Iris, zodat de klantkaart gelijk op popt”.

Voor Zeeuwland is de klanttevredenheid de belangrijkste motivator om te blijven werken aan hun ICT-oplossingen. “We zitten nu heel goed, al boven een 8.” Met het nieuwe klantcontactsysteem willen ze deze positieve trend doorzetten.

Eerste ervaringen

De eerste ervaringen van medewerkers met Unexus Connect en de Unexus Connect App zijn heel positief. “Doordat meerderen de telefoon kunnen opnemen en klanten toegewezen kunnen krijgen, is er meer rust op de afdeling. Het klantcontact verbetert daardoor, de wachtrij vermindert en de klantadviseurs hebben ook ruimte om ander werk op te pakken binnen de afdeling.” Ook de begeleiding tijdens de implementatie en de training na de livegang waren goed verzorgd.

Welkom bij Unexus Connect!

Wij zijn pas tevreden als onze klanten dat zijn

Wij hebben jarenlange ervaring in de woningcorporatiebranche. Hierdoor hebben wij expertise terwijl we het persoonlijke contact behouden. Benieuwd naar ons portfolio?

Unexus klantendag

Gelukkig hybride (samen)werken in het KCC

De toekomst van bereikbaarheid, hoe zien wij die? En hoe geven we die vorm in combinatie met hybride werken? Dat er veel ontwikkelingen zijn binnen bereikbaarheid is wel duidelijk. Tijdens onze klantendag namen we de bezoekers mee in onze eigen ontwikkelingen, trends die wij spotten op het gebied van bereikbaarheid en de toekomst van hybride werken met Microsoft Teams. We zijn geïnspireerd om meer met werkgeluk bezig te gaan en er is een getekend verslag van de dag gemaakt!

Meer lezen
Microsoft Teams integratie

Unexus integreert met Microsoft Teams

Ons systeem baseert zich op een omnichannel platform met Microsoft technologie zodat alle contactkanalen integreren en worden samengebracht. De koppeling met Microsoft Teams maakt het voor de gebruikers nog makkelijker om plaats- en tijdsonafhankelijk samen te werken. Bij Unexus kiest u met de Unexus Teams Client of bij Microsoft Teams integraties voor één klantcontactplatform waarbij alle telefonie- en communicatiestromen samenkomen.

Meer lezen
Unexus Academy

Nieuw: klassikale trainingen

Tegenwoordig is het voor klanten steeds vanzelfsprekender om contact te zoeken via diverse kanalen. Sinds kort bieden we daarom trainingen aan voor onze klanten binnen onze Unexus Academy. Deze trainingen zijn klassikaal te boeken. Tijdens deze trainingen leren de deelnemers over de mogelijkheden van een applicatie binnen de Unexus Connect omgeving. Van de week gingen de eerste aantal deelnemers aan de slag met de Unexus Supervisor-applicatie. De ervaringen van de deelnemers zijn positief: dit smaakt naar meer.

Meer lezen
Business Intelligence

Unexus Connect BI Template

Met Unexus Connect verzamel je iedere dag waardevolle data over iedere telefonische en omnichannel interactie. Deze data is een goudmijn om klantprocessen in kaart te brengen, knelpunten zichtbaar te maken en uiteindelijk de processen te optimaliseren. Unexus Connect biedt nu een BI-template waardoor een grote hoeveelheid beschikbare data wordt ontsloten. Bekijk nu in één oogopslag de belangrijke KPI’s van je organisatie, en verbeter je klantcontact! 

Meer lezen
WhatsApp

WhatsApp voor business

Unexus is een strategische samenwerking met CM.com aangegaan om zo de WhatsApp Business Solution via CM.com in ons platform aan te bieden. Met het partnership onderstreept Unexus de toewijding aan het vinden van solide partners met een meerwaarde voor onze klanten. De WhatsApp Business Solution is een waardevol en doeltreffend kanaal om de klantenservice te versterken en bedrijfsresultaten te verbeteren.

Meer lezen