Unexus Connect live!

We hebben onlangs weer een klant blij kunnen maken met onze communicatieoplossingen. Zeeuwland is een woningcorporatie met 6000 verhuurbare eenheden. Afgelopen september maakte de organisatie de overstap naar Unexus Connect.

‘Dit moet toch beter kunnen’

Binnen het Klant Contact Centrum (KCC) van Zeeuwland werken ongeveer 13 medewerkers. Zij hebben een brede rol en beantwoorden vragen over allerlei onderwerpen. Daarbij is het uitgangspunt om de klant in één keer te helpen door gelijk antwoord te geven op hun vraag. Daarom verwijzen ze zo min mogelijk door naar andere medewerkers binnen de organisatie, tenzij dit is afgesproken of de klant specifieke vragen voor een afdeling heeft.

Dat vraagt wel om effectieve communicatiestromen welke gemakkelijk te routeren zijn. Voor de livegang van het Unexus Connect communicatieplatform gebruikte Zeeuwland echter een ander klantcontactsysteem waarbij veel gebruikerswensen niet mogelijk waren. Zo kon er bijvoorbeeld maar één iemand achter de algemene telefoon zitten, waardoor meerdere agents niet mogelijk waren. Ook was een wachtrij daardoor niet mogelijk. Dit bracht Zeeuwland tot een zoektocht naar een betere telefonieoplossing.

De verschillende referentiebezoeken bij KCC’s van andere woningcorporaties in de provincie Zeeland trok hun uiteindelijk over de streep.

Omdat er al zoveel corporaties gebruikmaken van Unexus, heeft dat ons ook verleid om voor Unexus te kiezen. De referentiebezoeken waren namelijk positief!”

Manita, klantadviseur van Zeeuwland.

Hoge klanttevredenheid

De inrichting van Unexus Connect voor Zeeuwland is soepel verlopen. “Veel collega’s gebruiken nu de Unexus App, zodat ze hun eigen beschikbaarheid kunnen doorgeven en goed bereikbaar zijn. Voor de klantadviseurs hebben we een uitgebreide omgeving, de Professional Client, waar we een koppeling hebben met Office 365. In de toekomst wordt de omgeving ook gekoppeld aan Iris, zodat de klantkaart gelijk op popt”.

Voor Zeeuwland is de klanttevredenheid de belangrijkste motivator om te blijven werken aan hun ICT-oplossingen. “We zitten nu heel goed, al boven een 8.” Met het nieuwe klantcontactsysteem willen ze deze positieve trend doorzetten.

Eerste ervaringen

De eerste ervaringen van medewerkers met Unexus Connect en de Unexus Connect App zijn heel positief. “Doordat meerderen de telefoon kunnen opnemen en klanten toegewezen kunnen krijgen, is er meer rust op de afdeling. Het klantcontact verbetert daardoor, de wachtrij vermindert en de klantadviseurs hebben ook ruimte om ander werk op te pakken binnen de afdeling.” Ook de begeleiding tijdens de implementatie en de training na de livegang waren goed verzorgd.

Welkom bij Unexus Connect!

Wij zijn pas tevreden als onze klanten dat zijn

Wij hebben jarenlange ervaring in de woningcorporatiebranche. Hierdoor hebben wij expertise terwijl we het persoonlijke contact behouden. Benieuwd naar ons portfolio?

Lees ook

Unexus Connect is Microsoft Teams gecertificeerd!

Wij hebben voor ons omnichannel platform Unexus Connect de volledige Microsoft 365 certificering behaald! De mogelijkheden en functionaliteiten van Contact ...

Time to Connect! Welkom bij onze Klantendag op 14 november 2023

De afgelopen jaren waren we goed op stoom en hebben we een mooie groei mogen doormaken. Daar willen we jullie, onze ...

PréWonen kiest voor Unexus

Stichting Pré Wonen is een woningcorporatie met circa 16.000 woningen in Haarlem, Beverwijk, Bloemendaal, Heemstede en Zandvoort. Ze bieden huisvesting ...

Klantcontact afgestemd op de huurder, met oog voor de huurder

De manieren waarop een woningcorporatie vandaag de dag in contact kan staan met haar huurders zijn legio. Grip houden op ...
Op 7 augustus jl. hebben Titi van der Poel, directeur Digitale Transformatie bij Havensteder, en Wim Pullens, commercieel directeur bij Unexus, de samenwerking bekrachtigd door ondertekening van een samenwerkingsovereenkomst.

Havensteder en Unexus slaan handen ineen

Afgelopen week ondertekenden wij officieel onze samenwerking met Stichting Havensteder uit Rotterdam! Nieuwe inrichting klantcommunicatie Het eerste contact tussen Havensteder ...

Dirk Stuip aangetreden als CEO bij Unexus

De afgelopen jaren hebben we sterk mogen doorgroeien. Daar zijn we onze klanten, leveranciers en partners erg dankbaar voor! Door ...