Nieuws

KCC Gemeente Venlo gebruikt omnichannel omgeving Unexus Connect

Al een tijd lag er bij Gemeente Venlo de vraag voor een omnichannel omgeving. Via een brede marktconsultatie kwam de projectgroep van de gemeente uit bij Unexus. Rob aan de Brugh, Projectleider Informatiemanagement vertelt hier meer over in dit interview.

Waardoor besloten jullie om met Unexus om de tafel te gaan?

“We wilden een nieuw communicatieplatform waarin we ook konden werken met omnichannel. Vooral telefonie, e-mailroutering en webchat. We hebben bij andere partijen rondgekeken en in de markt gezocht naar passende oplossingen voor onze innovatiestrategie. We hebben vijf partijen uitgenodigd in de aanbesteding, Unexus was daar één van”.

“We vroegen een aantal leveranciers om een eigen demo-omgeving op te leveren. Na de demonstraties van de uitgenodigde leveranciers zijn we als projectgroep gaan beoordelen. Natuurlijk keken we naar de gewenste functionaliteiten, maar ook de gebruikerservaring. We vonden het belangrijk dat de medewerkers van het KCC dit besluit samen maakten. Unexus is toen het beste uit de bus gekomen.”

Welke oplossingen zijn voor jullie een uitkomst?

“Voorheen werkten we met een KCC-omgeving, maar we zijn nu omgegaan naar een omnichannel omgeving. We hebben nu o.a. de kanalen Webchat, telefonie en e-mailrouting in ons omnichannel opgenomen. Het Unexus platform hebben we voor het KCC ingericht en twee maanden later ook voor het team mid-office sociale wijkteams. Qua integraties hebben we gekozen voor een Microsoft Teams integratie. Zo kan de KCC-medewerker de beschikbaarheid uitlezen van de medewerker, zowel op agenda als wanneer diegene in gesprek is.”

Foto van stedenbouwkundige Nanda Sluijsmans (onder Creative Commons)

Van aanbesteding tot livegang, wat is jullie ervaring?

“Na de aanbesteding kon het project en de voorbereiding voor de inrichting beginnen. Hierin heb ik hecht opgetrokken met Maurice van Unexus. Ik ben heel blij met dit proces. De samenwerking met Maurice was top. We zaten veel op één lijn en klikten daardoor goed. Ik heb duidelijk gezien dat afspraak écht afspraak is. Wat Unexus aangeeft te doen, wordt ook gedaan. Dat werkt heel prettig en zorgt voor vertrouwen naar elkaar. Dit heb ik niet alleen bij Maurice gemerkt, maar ook andere collega’s van Unexus.

Alle onze medewerkers die werken met het Unexus platform hebben een training gehad. De software werkt heel intuïtief, voor het inrichten van de processen maar ook voor de gebruiker. Het contact met Maurice en Wim over en weer goed. Dat maakt dat ik positief ben over Unexus als organisatie om mee samen te werken.”

Hoe zie je de toekomst van het KCC?

“Zelf willen we over naar Microsoft Teams Calling. Met de aanschaf van Unexus hebben we de mogelijkheid om volledig te integreren met Microsoft Teams. We zijn voornemens om bellen met Teams verder te implementeren de komende tijd. Het huidige telefonieplatform komt dan te vervallen. Met de aanschaf van Unexus als omnichannel omgeving zetten we een slimme stap richting de toekomst.”

Meer weten over ons platform?

Maak klantcommunicatie makkelijker, efficiënter en meetbaar. Kies voor Unexus Connect óf Unexus Connect for Teams en bouw verder met onze features. Zoals Business Intelligence, Omnichannel contact center of uitgebreide kwaliteitsmonitoring.

Unexus klantendag

Gelukkig hybride (samen)werken in het KCC

De toekomst van bereikbaarheid, hoe zien wij die? En hoe geven we die vorm in combinatie met hybride werken? Dat er veel ontwikkelingen zijn binnen bereikbaarheid is wel duidelijk. Tijdens onze klantendag namen we de bezoekers mee in onze eigen ontwikkelingen, trends die wij spotten op het gebied van bereikbaarheid en de toekomst van hybride werken met Microsoft Teams. We zijn geïnspireerd om meer met werkgeluk bezig te gaan en er is een getekend verslag van de dag gemaakt!

Meer lezen
Microsoft Teams integratie

Unexus integreert met Microsoft Teams

Ons systeem baseert zich op een omnichannel platform met Microsoft technologie zodat alle contactkanalen integreren en worden samengebracht. De koppeling met Microsoft Teams maakt het voor de gebruikers nog makkelijker om plaats- en tijdsonafhankelijk samen te werken. Bij Unexus kiest u met de Unexus Teams Client of bij Microsoft Teams integraties voor één klantcontactplatform waarbij alle telefonie- en communicatiestromen samenkomen.

Meer lezen
Unexus Academy

Nieuw: klassikale trainingen

Tegenwoordig is het voor klanten steeds vanzelfsprekender om contact te zoeken via diverse kanalen. Sinds kort bieden we daarom trainingen aan voor onze klanten binnen onze Unexus Academy. Deze trainingen zijn klassikaal te boeken. Tijdens deze trainingen leren de deelnemers over de mogelijkheden van een applicatie binnen de Unexus Connect omgeving. Van de week gingen de eerste aantal deelnemers aan de slag met de Unexus Supervisor-applicatie. De ervaringen van de deelnemers zijn positief: dit smaakt naar meer.

Meer lezen
Business Intelligence

Unexus Connect BI Template

Met Unexus Connect verzamel je iedere dag waardevolle data over iedere telefonische en omnichannel interactie. Deze data is een goudmijn om klantprocessen in kaart te brengen, knelpunten zichtbaar te maken en uiteindelijk de processen te optimaliseren. Unexus Connect biedt nu een BI-template waardoor een grote hoeveelheid beschikbare data wordt ontsloten. Bekijk nu in één oogopslag de belangrijke KPI’s van je organisatie, en verbeter je klantcontact! 

Meer lezen
WhatsApp

WhatsApp voor business

Unexus is een strategische samenwerking met CM.com aangegaan om zo de WhatsApp Business Solution via CM.com in ons platform aan te bieden. Met het partnership onderstreept Unexus de toewijding aan het vinden van solide partners met een meerwaarde voor onze klanten. De WhatsApp Business Solution is een waardevol en doeltreffend kanaal om de klantenservice te versterken en bedrijfsresultaten te verbeteren.

Meer lezen