unexus-contact-solutions-header


Unexus

WhatsApp

WhatsApp is niet meer weg te denken uit ons dagelijkse leven. Met meer dan 2 miljard gebruikers in meer dan 180 landen is WhatsApp wereldwijd de meest gebruikte berichtenapp. In Nederland is de populariteit en het percentage gebruikers met 87% één van de hoogste ter wereld. Voor veel mensen, voornamelijk jongeren, is WhatsApp inmiddels hét voorkeurskanaal. Voor een organisatie biedt dit veel kansen en mogelijkheden; Je kan het kanaal simpelweg niet negeren. Door onze samenwerking met CM.com, WhatsApp Business Solution Provider, professionaliseert Unexus het klantcontact voor haar klanten verder. Het populaire kanaal is geïntegreerd binnen het platform en sluit naadloos aan bij de algehele communicatie en bereikbaarheid van organisaties.

WhatsApp gesprekken binnen het Unexus platform

Het Unexus Connect platform kenmerkt zich doordat het uw medewerkers voorziet in een uniforme kanaalsturing en afhandeling van verschillende communicatiekanalen. De afhandeling kan plaats en tijd onafhankelijk plaatsvinden. Het is dus niet noodzakelijk dat uw medewerkers op “kantoor” zitten. Een pc/laptop met internetverbinding en een Unexus agent client zijn de enige noodzakelijke middelen om een WhatsApp Business conversatie af te handelen. Het platform routeert de binnenkomende WhatsApp conversaties naar de medewerkers met de juiste skills. WhatsApp berichten van uw klanten worden net als een telefoongesprek aan uw front-office medewerkers aangeboden. Met dezelfde Unexus client interface als waar ze al mee gewend zijn te werken, dus zonder noemenswaardige instructies. Simpel en doeltreffend!

Gemakkelijk en Efficiënt

WhatsApp is een gemakkelijke manier om met klanten direct in contact te komen. Dankzij het informele karakter van deze communicatie, is dit een uitstekende manier om uw klanten direct en gericht te helpen.

Met de module ‘WhatsApp’ worden chatgesprekken toegevoegd aan de wachtrij van het Unexus platform. Medewerkers kunnen chatgesprekken gemakkelijk afhandelen, terugplaatsen in de wachtrij of doorgeven aan een collega.

  • Conversatie in 1 bekende applicatie
  • De medewerkers kunnen verschillende interacties gelijktijdig afhandelen over alle kanalen
  • Als het 06-nummer bekend is ziet u direct wie de persoon is
  • Sturen van afbeeldingen en video’s is mogelijk en kunnen worden opgeslagen in het ERP/KVS-systeem
  • Na afloop kan een kwalificatie van de interactie gekozen worden. Handig om op te rapporteren

Werken zoals u wilt

Binnen de WhatsApp-module van Unexus Connect is het mogelijk om een callflow en een aantal zaken in te regelen om het gebruik van WhatsApp optimaal af te stemmen op de processen van de organisatie:

  • De chat starten met een specifieke openingszin of -vraag
  • Spellingscontrole
  • Chats verdelen onder medewerkers op basis van workload, skills en/of taal
  • Management rapportage en analyse
  • Meerdere chats per medewerker tegelijkertijd afhandelen
  • Medewerker blending tussen de verschillende kanalen
  • Standaardantwoorden als snel-knop of uit kennisbank toevoegen
  • Openingstijden voor chat instellen
  • Archiveren (of ‘loggen’) van de conversatie
  • Voorbereid voor virtual assistant (selfservice) afhandeling 24/7

Rapportage

WhatsApp wordt afgehandeld door het platform en de bijbehorende data opgeslagen. Zo kunt u rapporteren met dezelfde rapportagemodule waarmee u gewend bent te werken. Als u met een BI-tool werkt zijn de gegevens van de WhatsApp gesprekken ook voor analyse beschikbaar. 

Implementatie

De implementatie van WhatsApp Business is snel te realiseren en wordt volledig voor u verzorgd. Wij begeleiden u met de noodzakelijke stappen om een WhatsApp Business kanaal te openen en binnen het Unexus platform in te richten en uw medewerkers te instrueren. Door onze ervaring is dit is meestal al binnen 2 weken te realiseren.

Whatsapp business Unexus