Unexus zoekt altijd naar manieren om onze klanten verder van dienst te zijn en te ontzorgen. Vanuit deze gedachte verhuizen we voor klanten geregeld bestaande on premise ICT infrastructuur naar de cloud. De Unexus telefonie-oplossing wordt meestal dan ook bij ons in het datacenter gehost en vervolgens gekoppeld via een beveiligde lijn met de systemen van onze klant. Wij werken daarbij nauw samen met de ICT dienstverlener van de klant en bewaken de voortgang met onze standaard project tooling.

Het grotendeels uit handen geven van het dagelijkse beheer biedt grote voordelen op het gebied van de veiligheid, redundantie en het gemak. Hierdoor is er bij organisaties meer tijd en ruimte om te focussen op andere bedrijfsprocessen.

Recent hebben we woningcorporatie Dunavie in dit proces begeleid. Dankzij de goede begeleiding is dit proces probleemloos en snel verlopen, en is alles gerealiseerd zonder enige merkbare downtime.

Frans van der Kaay van woningcorporatie Dunavie vertelt:

“Dunavie heeft het besluit genomen om zijn serverpark van on premise te verplaatsen naar de Cloud. De redenen waren onder andere om fysiek minder kwetsbaar te zijn, en sneller te kunnen inspelen op technologische ontwikkelingen en veranderingen. Om dit te realiseren was outsourcing van het serverpark wenselijk.

De afgelopen jaren maakt Dunavie al gebruik van de telefonieoplossing van Unexus. Unexus kon op het moment van outsourcing ons een Cloudoplossing van zijn telefonieplatform aanbieden. Gezien de goede samenwerking de afgelopen jaren is deze beslissing snel genomen.

Na een gedegen voorbereiding en afstemming tussen Unexus en Dunavie is de omzetting van on premise naar de Cloud omgeving soepel verlopen. De projectleider van Unexus was tijdens de transitie op locatie aanwezig en heeft ons hierin prima begeleid. Al met al hebben we een soepele overgang gerealiseerd van on premise naar de Cloud.”

Neem contact met ons op voor vrijblijvende verdere informatie en kennismaking.

E: info@unexus.nl / T:

Lees ook

Woonin maakt gebruik van Unexus platform!

Afgelopen woensdag ging ons communicatieplatform Unexus Connect live bij Woningcorporatie Woonin! Dagelijks handelt de woningcorporatie tot wel 1000 gesprekken af, ...

Gebruik wachttijd voor een maatschappelijke boodschap!

Wij vinden het heel leuk als onze klanten maatschappelijk betrokken zijn. Zeker als dit gemakkelijk geregeld kan worden met een ...

Staedion: Klantcommunicatie – klantgericht is niet klantgezwicht

Om als woningcorporatie goed en betrouwbaar klantcontact neer te zetten, moet je kunnen vertrouwen op je systemen. Maar wat als ...

Minder wachttijd en sneller geholpen bij HW Wonen

Afgelopen week ging het Unexus platform live bij HW wonen! Met deze transitie zorgt HW Wonen voor een verhoogd niveau ...

Kom je ook naar de CorporatieGids LIVE Kennisdag 2024?

We nodigen je graag uit voor de CorporatieGids LIVE Kennisdag 2024! Tijdens onze kennissessie vertellen we meer over de meerwaarde ...

Unexus heeft ISO 9001 én ISO 27001 verlenging behaald!

We hebben onze jaarlijkse audits achter de rug. We kunnen melden dat beide ISO-certificeringen dit jaar zijn verlengd! Daar zijn ...