unexus-contact-solutions-header

Nieuws

Unexus en Blue-Mountain creëren geïntegreerde alles-in-1 BI-oplossing

Het klinkt dan wel als een cliché, maar het is toch echt een onmiskenbare waarheid: Meten is weten. Vanuit die gedachte zijn Unexus en Blue-Mountain dan ook erg trots op onze samenwerking waarmee wij onze expertise, ervaring en toonaangevende software samenvoegen. Twee bedrijven die gecombineerd ruim 25 jaar gezamenlijke ervaring bezitten en inmiddels al zo’n 100 woningcorporaties bedienen. Deze mooie samenwerking biedt een duidelijke meerwaarde voor onze klanten om makkelijk en snel onmisbare diepgaande inzichten te verkrijgen.

Toonaangevend in onze branches

Unexus Connect is al 10 jaar toonaangevend als modulair platform waarin alle omnichannel communicatie via intelligente routering naar de juiste persoon verstuurd wordt. De integraties met talloze CRM- of ERP-systemen en vast-mobiel integraties creëren een moderne en onmisbare schakel in de bedrijfsprocessen van organisaties. Katoomba van Blue-Mountain is de Business Intelligence (BI) omgeving voor woningcorporaties en is ontwikkeld vanuit 15 jaar BI-ervaring in de corporatiesector. Dankzij deze nieuwe samenwerking wordt het voor gebruikers mogelijk om al hun data geïntegreerd te gaan analyseren en gebruiken om inefficiënties binnen de organisatie weg te nemen. Hoe meer je weet over je data, hoe beter je bijvoorbeeld kan werken aan het optimaliseren van de bedrijfsprocessen, het verkrijgen van inzicht in het gebruik van de verschillende kanalen, het zoeken naar besparingen en het werken aan een hogere klanttevredenheid.

De waarde van Business Intelligence

De meeste organisaties zijn zich wel bewust van de waarde van de informatie die verborgen zit in data en wat deze kan opleveren. Hoe maak je immers weloverwogen beslissingen en beleid zonder de juiste data? Het is echter voor elke organisatie een uitdaging om op een makkelijke en betaalbare manier het gewenste inzicht te krijgen. Goede informatieverzameling en analyse neemt veel tijd in beslag als hiervoor geen effectieve workflow bestaat. Een valkuil van BI-informatie kan namelijk zijn dat het een berg data oplevert, waaruit soms niet meteen duidelijke conclusies kunnen worden getrokken. Op basis van statische rapporten of met behulp van Excel rapportage mis je de noodzakelijke diepgang. Goede BI-software stelt je dan ook in staat om de ruwe data om te zetten naar makkelijk bruikbare en veelal grafische informatie.

Overzichtelijk en visueel

Unexus verzamelt met het Unexus Connect platform data over iedere telefonische en omnichannel interactie. Deze data is een goudmijn om klantprocessen in kaart te brengen, knelpunten zichtbaar te maken en uiteindelijk de processen te optimaliseren. Door de samen met Blue-Mountain ontwikkelde Unexus Connect BI-template wordt de grote hoeveelheid beschikbare data ontsloten, waardoor in één oogopslag de belangrijke KPI’s worden getoond en op eenvoudige wijze analyses gemaakt kunnen worden en conclusies worden getrokken. Het dashboard bevat een groot aantal grafische weergaves die kunnen worden gebruikt om nog sneller tot nieuwe inzichten te komen, zoals meerdere diagrammen en heatmaps. Hiernaast is het mogelijk om in de Power BI omgeving op een laagdrempelige wijze eigen dashboards te bouwen en automatisch, of handmatig, uitgebreide rapporten te genereren.

Bundelen van krachten

Unexus en Blue-Mountain bieden met deze bundeling van krachten een goed werkend en eenvoudig te gebruiken Business Intelligence systeem waarmee organisaties verder kunnen professionaliseren. Samen zijn we nog beter en kunnen we onze klanten een totaalpakket aanbieden waarmee ze op een laagdrempelige manier, en zonder uitgebreide voorkennis in BI-software, direct makkelijk conclusies kunnen gaan trekken uit diepgaande data-analyse.

Wim Pullens, Commercieel Directeur Unexus:

“Wij zijn erg blij met de samenwerking met Blue-Mountain als ervaren partij op het gebied van Business Intelligence oplossingen. De enorme hoeveelheid data die Unexus Connect verzameld geeft nu via het ontwikkelde BI dashboard nog eenvoudiger een inzicht in de bereikbaarheid van de hele organisatie, van frontoffice tot backoffice en van telefonie tot omnichannel.”

Ed Stekelenburg, Managing Director Blue-Mountain:

“Unexus is goed in het faciliteren van communicatie. Blue-Mountain goed in het genereren van betrouwbare informatie. Via onze samenwerking gaan klanten de optelsom van deze kernkwaliteiten krijgen. Dankzij de bundeling van onze kennis en ervaring kunnen organisaties het klantcontact dusdanig overzichtelijk monitoren, dat verbeteringen snel toegepast kunnen gaan worden.”

Meer weten?

We schreven een whitepaper over het BI template van Unexus. In dit whitepaper beschrijven we hoe u meer inzicht krijgt in uw data, hoe u gemakkelijk en snel data interactief kunt maken, op welke manieren u gericht verbetervragen kunt stellen en beantwoorden & hoe u uw klantcontact verbeterd en bereikbaarheid vergroot.

Unexus klantendag

Gelukkig hybride (samen)werken in het KCC

De toekomst van bereikbaarheid, hoe zien wij die? En hoe geven we die vorm in combinatie met hybride werken? Dat er veel ontwikkelingen zijn binnen bereikbaarheid is wel duidelijk. Tijdens onze klantendag namen we de bezoekers mee in onze eigen ontwikkelingen, trends die wij spotten op het gebied van bereikbaarheid en de toekomst van hybride werken met Microsoft Teams. We zijn geïnspireerd om meer met werkgeluk bezig te gaan en er is een getekend verslag van de dag gemaakt!

Meer lezen
Microsoft Teams integratie

Unexus integreert met Microsoft Teams

Ons systeem baseert zich op een omnichannel platform met Microsoft technologie zodat alle contactkanalen integreren en worden samengebracht. De koppeling met Microsoft Teams maakt het voor de gebruikers nog makkelijker om plaats- en tijdsonafhankelijk samen te werken. Bij Unexus kiest u met de Unexus Teams Client of bij Microsoft Teams integraties voor één klantcontactplatform waarbij alle telefonie- en communicatiestromen samenkomen.

Meer lezen
Unexus Academy

Nieuw: klassikale trainingen

Tegenwoordig is het voor klanten steeds vanzelfsprekender om contact te zoeken via diverse kanalen. Sinds kort bieden we daarom trainingen aan voor onze klanten binnen onze Unexus Academy. Deze trainingen zijn klassikaal te boeken. Tijdens deze trainingen leren de deelnemers over de mogelijkheden van een applicatie binnen de Unexus Connect omgeving. Van de week gingen de eerste aantal deelnemers aan de slag met de Unexus Supervisor-applicatie. De ervaringen van de deelnemers zijn positief: dit smaakt naar meer.

Meer lezen
Business Intelligence

Unexus Connect BI Template

Met Unexus Connect verzamel je iedere dag waardevolle data over iedere telefonische en omnichannel interactie. Deze data is een goudmijn om klantprocessen in kaart te brengen, knelpunten zichtbaar te maken en uiteindelijk de processen te optimaliseren. Unexus Connect biedt nu een BI-template waardoor een grote hoeveelheid beschikbare data wordt ontsloten. Bekijk nu in één oogopslag de belangrijke KPI’s van je organisatie, en verbeter je klantcontact! 

Meer lezen
WhatsApp

WhatsApp voor business

Unexus is een strategische samenwerking met CM.com aangegaan om zo de WhatsApp Business Solution via CM.com in ons platform aan te bieden. Met het partnership onderstreept Unexus de toewijding aan het vinden van solide partners met een meerwaarde voor onze klanten. De WhatsApp Business Solution is een waardevol en doeltreffend kanaal om de klantenservice te versterken en bedrijfsresultaten te verbeteren.

Meer lezen