De wereld is momenteel in de ban van het nieuwe coronavirus ook wel bekend als COVID-19. Dit gemuteerde griepvirus zorgt voor veel overlast, afgelastingen van evenementen, wijdverspreide quarantaine en in sommige gevallen helaas het overlijden van getroffenen.

In Nederland is één van onze klanten de GGD Brabant-Zuidoost. De GGD is samen met de RIVM de eerste verdedigingslijn om verdere verspreiding te voorkomen en de bevolking goed te informeren. Zodra duidelijk werd dat de pandemie ook in Nederland zou arriveren hebben we samen met de GGD overlegd hoe we de verwachtte toestroom van bellers in goede baan zouden gaan leiden. Brabant is momenteel helaas de zwaarst getroffen regio in Nederland waardoor daar ook de grootste vraag naar informatie leeft. Door tijdig te schakelen hebben we kunnen zorgen dat er altijd voldoende telefonische capaciteit is om bezorgde mensen van een passend antwoord te voorzien. We blijven natuurlijk samen met de GGD de situatie volgen zodat we bij behoefte de nodige aanpassingen kunnen doen.

Tim Spijksma, GGD Brabant-Zuidoost:

“De flexibiliteit van het Unexus platform helpt ons nu om in kunnen spelen op de snel veranderende situatie. De GGD wordt momenteel overstelpt met telefonische vragen over het nieuwe coronavirus (COVID-19). Het Unexus platform helpt ons een balans te vinden tussen het beantwoorden van de vragen en bereikbaar blijven voor andere reguliere én urgente contacten. Fijne hulpmiddelen in de huidige situatie zijn ook Text to Speech & Call Centre on Demand (opschalen bij behoefte). Unexus als leverancier maakt waar wat beloofd is in het aanbestedingstraject. Meedenken, meehelpen en snel implementeren. Die ondersteuning wordt zeer gewaardeerd.”

Eén van de verdere maatregelen is dat de overheid aandringt op zoveel mogelijk thuiswerken. Dat is dan ook een onderdeel waarbij wij onze klanten momenteel volop assisteren. Unexus Connect is flexibel en maakt thuiswerk mogelijk dankzij bijvoorbeeld de mobile app. Ook kunnen andere medewerkers in piekperiodes gemakkelijk tijdelijk bijspringen door een andere rol binnen Unexus Connect te krijgen. Deze flexibiliteit zorgt ook dat we snel kunnen opschalen in het aantal licenties en als de situatie verbetert ook weer snel kunnen afschalen.

Vul uw gegevens in en download direct de GGD klantcase

Contactformulier Whitepaper GGD BZO 2.0
Privacy
Sending

corona-ggd-thuiswerken-artikel

Lees ook

Unexus Connect is Microsoft Teams gecertificeerd!

Wij hebben voor ons omnichannel platform Unexus Connect de volledige Microsoft 365 certificering behaald! De mogelijkheden en functionaliteiten van Contact ...

Time to Connect! Welkom bij onze Klantendag op 14 november 2023

De afgelopen jaren waren we goed op stoom en hebben we een mooie groei mogen doormaken. Daar willen we jullie, onze ...

PréWonen kiest voor Unexus

Stichting Pré Wonen is een woningcorporatie met circa 16.000 woningen in Haarlem, Beverwijk, Bloemendaal, Heemstede en Zandvoort. Ze bieden huisvesting ...

Klantcontact afgestemd op de huurder, met oog voor de huurder

De manieren waarop een woningcorporatie vandaag de dag in contact kan staan met haar huurders zijn legio. Grip houden op ...
Op 7 augustus jl. hebben Titi van der Poel, directeur Digitale Transformatie bij Havensteder, en Wim Pullens, commercieel directeur bij Unexus, de samenwerking bekrachtigd door ondertekening van een samenwerkingsovereenkomst.

Havensteder en Unexus slaan handen ineen

Afgelopen week ondertekenden wij officieel onze samenwerking met Stichting Havensteder uit Rotterdam! Nieuwe inrichting klantcommunicatie Het eerste contact tussen Havensteder ...

Dirk Stuip aangetreden als CEO bij Unexus

De afgelopen jaren hebben we sterk mogen doorgroeien. Daar zijn we onze klanten, leveranciers en partners erg dankbaar voor! Door ...