De wereld is momenteel in de ban van het nieuwe coronavirus ook wel bekend als COVID-19. Dit gemuteerde griepvirus zorgt voor veel overlast, afgelastingen van evenementen, wijdverspreide quarantaine en in sommige gevallen helaas het overlijden van getroffenen.

In Nederland is één van onze klanten de GGD Brabant-Zuidoost. De GGD is samen met de RIVM de eerste verdedigingslijn om verdere verspreiding te voorkomen en de bevolking goed te informeren. Zodra duidelijk werd dat de pandemie ook in Nederland zou arriveren hebben we samen met de GGD overlegd hoe we de verwachtte toestroom van bellers in goede baan zouden gaan leiden. Brabant is momenteel helaas de zwaarst getroffen regio in Nederland waardoor daar ook de grootste vraag naar informatie leeft. Door tijdig te schakelen hebben we kunnen zorgen dat er altijd voldoende telefonische capaciteit is om bezorgde mensen van een passend antwoord te voorzien. We blijven natuurlijk samen met de GGD de situatie volgen zodat we bij behoefte de nodige aanpassingen kunnen doen.

Tim Spijksma, GGD Brabant-Zuidoost:

“De flexibiliteit van het Unexus platform helpt ons nu om in kunnen spelen op de snel veranderende situatie. De GGD wordt momenteel overstelpt met telefonische vragen over het nieuwe coronavirus (COVID-19). Het Unexus platform helpt ons een balans te vinden tussen het beantwoorden van de vragen en bereikbaar blijven voor andere reguliere én urgente contacten. Fijne hulpmiddelen in de huidige situatie zijn ook Text to Speech & Call Centre on Demand (opschalen bij behoefte). Unexus als leverancier maakt waar wat beloofd is in het aanbestedingstraject. Meedenken, meehelpen en snel implementeren. Die ondersteuning wordt zeer gewaardeerd.”

Eén van de verdere maatregelen is dat de overheid aandringt op zoveel mogelijk thuiswerken. Dat is dan ook een onderdeel waarbij wij onze klanten momenteel volop assisteren. Unexus Connect is flexibel en maakt thuiswerk mogelijk dankzij bijvoorbeeld de mobile app. Ook kunnen andere medewerkers in piekperiodes gemakkelijk tijdelijk bijspringen door een andere rol binnen Unexus Connect te krijgen. Deze flexibiliteit zorgt ook dat we snel kunnen opschalen in het aantal licenties en als de situatie verbetert ook weer snel kunnen afschalen.

Vul uw gegevens in en download direct de GGD klantcase

Contactformulier Whitepaper GGD BZO 2.0
Privacy
Sending

corona-ggd-thuiswerken-artikel

Lees ook

Christiaan Koenders (Ymere): Omnichannelplatform voor betere klantbediening

Met ruim 72.000 woningen, jaarlijks meer dan 100.000 reparaties en 3.500 verhuizingen, is het aantal huurderscontacten bij Ymere groot. Maar ...

De toekomst van bereikbaarheid

Het klant contact centrum (KCC) is de afgelopen jaren sterk geëvolueerd. Vroeger werden klanten voornamelijk bediend via telefoonlijnen, maar tegenwoordig ...

DeltaWonen gaat samenwerking met Unexus aan

Wij worden blij van nieuwe klanten die vertrouwen hebben in onze dienstverlening. Woningcorporatie DeltaWonen heeft recent besloten om in het ...

Dichtbij de huurder met meerdere contactkanalen en Teams Calling

We zijn erg blij dat we sinds kort kunnen bijdragen aan uitstekend klantcontact voor Woningcorporatie Ymere! Ymere werkt volledig met ...

Maak kennis met onze gloednieuwe accountmanager Martin

In 2022 zijn we als organisatie weer gegroeid! Hierdoor ontstond er ruimte voor een nieuwe accountmanager. Deze nieuwe collega hebben ...

Thomas Dijkstra (Zayaz): Omnichannelcommunicatie omarmen om de huurder in één keer goed te helpen

Woningcorporaties hebben iedere dag contact met een groot aantal huurders. Hoe zorg je ervoor dat al die bewoners niet alleen ...