Wij hechten veel waarde aan kwaliteit en continue verbetering. Daarom zijn we een jaar terug begonnen met het in kaart brengen van onze processen. Tegelijkertijd ontstond de wens om dit door certificering te laten controleren. Is onze kwaliteitsmanagement kwalitatief goed genoeg voor internationale normen? De afgelopen maanden hebben we dit proces doorlopen, en vorige week werden we verblijd met het nieuws dat we inderdaad aan de ISO 9001 norm voldoen!

Wat is NEN-EN-ISO-9001?

NEN-EN-ISO-9001 (ook wel ISO 9001) is de internationale norm voor kwaliteitsmanagementsystemen. Door dit certificaat voldoen wij aan een goed kwaliteitsmanagementsysteem. We hebben onze bedrijfsprocessen in kaart moeten brengen en hiervoor een continu proces van audit en verbetering in de organisatie gebracht. Dit alles vanuit de gedachten dat er geen plafond is voor kwaliteit en we de lat telkens hoger kunnen leggen.

Fundament

Om dit te doen is met iedereen in de organisatie gesproken. De output van deze gesprekken is vervolgens gebruikt om heldere processen in kaart te brengen. Maar ook om de kern van verbeteractiviteiten vast te stellen en in processen vast te leggen. Hiermee hebben we een stevig fundament gelegd voor doorlopende metingen van kwaliteit en verbeteringen in de praktijk.

Meteen verbeteren

Een voorbeeld hiervan is de doorlooptijd van supporttickets. Deze meten we nu met een nieuw registratiesysteem, waardoor we effectiever kunnen sturen op de klanttevredenheid. We meten ook op verschillende onderdelen van onze service, zoals deze doorlooptijd van tickets. Als we onze streefpercentages niet halen, kunnen we hier direct op acteren. Zo hebben we kwaliteitsverbetering vastgelegd in onze praktijk.

En nu verder

Binnen Unexus heeft Wilfred Bassie de rol als kwaliteitsmanager. Hij is het aanspreekpunt voor ISO 9001 en verantwoordelijk voor het kwaliteitsmanagementsysteem. We blijven audits houden en onze kwaliteit verbeteren. Mocht je hierover meer vragen hebben, dan kun je contact opnemen met Wilfred.

Meer weten over onze certificeringen?

Door continue te werken aan kwaliteit en gegevensbescherming voldoen we aan een aantal normen.

Lees ook

Christiaan Koenders (Ymere): Omnichannelplatform voor betere klantbediening

Met ruim 72.000 woningen, jaarlijks meer dan 100.000 reparaties en 3.500 verhuizingen, is het aantal huurderscontacten bij Ymere groot. Maar ...

De toekomst van bereikbaarheid

Het klant contact centrum (KCC) is de afgelopen jaren sterk geëvolueerd. Vroeger werden klanten voornamelijk bediend via telefoonlijnen, maar tegenwoordig ...

DeltaWonen gaat samenwerking met Unexus aan

Wij worden blij van nieuwe klanten die vertrouwen hebben in onze dienstverlening. Woningcorporatie DeltaWonen heeft recent besloten om in het ...

Dichtbij de huurder met meerdere contactkanalen en Teams Calling

We zijn erg blij dat we sinds kort kunnen bijdragen aan uitstekend klantcontact voor Woningcorporatie Ymere! Ymere werkt volledig met ...

Maak kennis met onze gloednieuwe accountmanager Martin

In 2022 zijn we als organisatie weer gegroeid! Hierdoor ontstond er ruimte voor een nieuwe accountmanager. Deze nieuwe collega hebben ...

Thomas Dijkstra (Zayaz): Omnichannelcommunicatie omarmen om de huurder in één keer goed te helpen

Woningcorporaties hebben iedere dag contact met een groot aantal huurders. Hoe zorg je ervoor dat al die bewoners niet alleen ...