Wij hechten veel waarde aan kwaliteit en continue verbetering. Daarom zijn we een jaar terug begonnen met het in kaart brengen van onze processen. Tegelijkertijd ontstond de wens om dit door certificering te laten controleren. Is onze kwaliteitsmanagement kwalitatief goed genoeg voor internationale normen? De afgelopen maanden hebben we dit proces doorlopen, en vorige week werden we verblijd met het nieuws dat we inderdaad aan de ISO 9001 norm voldoen!

Wat is NEN-EN-ISO-9001?

NEN-EN-ISO-9001 (ook wel ISO 9001) is de internationale norm voor kwaliteitsmanagementsystemen. Door dit certificaat voldoen wij aan een goed kwaliteitsmanagementsysteem. We hebben onze bedrijfsprocessen in kaart moeten brengen en hiervoor een continu proces van audit en verbetering in de organisatie gebracht. Dit alles vanuit de gedachten dat er geen plafond is voor kwaliteit en we de lat telkens hoger kunnen leggen.

Fundament

Om dit te doen is met iedereen in de organisatie gesproken. De output van deze gesprekken is vervolgens gebruikt om heldere processen in kaart te brengen. Maar ook om de kern van verbeteractiviteiten vast te stellen en in processen vast te leggen. Hiermee hebben we een stevig fundament gelegd voor doorlopende metingen van kwaliteit en verbeteringen in de praktijk.

Meteen verbeteren

Een voorbeeld hiervan is de doorlooptijd van supporttickets. Deze meten we nu met een nieuw registratiesysteem, waardoor we effectiever kunnen sturen op de klanttevredenheid. We meten ook op verschillende onderdelen van onze service, zoals deze doorlooptijd van tickets. Als we onze streefpercentages niet halen, kunnen we hier direct op acteren. Zo hebben we kwaliteitsverbetering vastgelegd in onze praktijk.

En nu verder

Binnen Unexus heeft Wilfred Bassie de rol als kwaliteitsmanager. Hij is het aanspreekpunt voor ISO 9001 en verantwoordelijk voor het kwaliteitsmanagementsysteem. We blijven audits houden en onze kwaliteit verbeteren. Mocht je hierover meer vragen hebben, dan kun je contact opnemen met Wilfred.

Meer weten over onze certificeringen?

Door continue te werken aan kwaliteit en gegevensbescherming voldoen we aan een aantal normen.

Lees ook

Kom je ook naar de CorporatieGids LIVE Kennisdag 2024?

We nodigen je graag uit voor de CorporatieGids LIVE Kennisdag 2024! Tijdens onze kennissessie vertellen we meer over de meerwaarde ...

Unexus heeft ISO 9001 én ISO 27001 verlenging behaald!

We hebben onze jaarlijkse audits achter de rug. We kunnen melden dat beide ISO-certificeringen dit jaar zijn verlengd! Daar zijn ...

Woningstichting Portaal tekent voor Unexus platform

Feest, want onze nieuwste klant Portaal heeft formeel getekend en is zo de samenwerking met Unexus aangegaan! Woningstichting Portaal schrijft ...

Maak kennis met de nieuwe manager Support en Operations: Marceline de Jongh

Onze geliefde collega John Palm gaat per februari met pensioen. Een bijzonder moment voor hem, maar spijtig voor ons. We ...

Carola Boering en Sigi Evers (Parteon): De menselijke maat moet de lat zijn voor goed klantcontact

Optimaal klantcontact bij woningcorporaties begint bij de basis op orde hebben en iedere huurder contact op laten nemen via het ...

Eigen Haard live met Unexus Connect!

Effectieve klantcommunicatie is voor Woningstichting Eigen Haard erg belangrijk. Dagelijks handelt de woningcorporatie tot wel 2000 gesprekken af, met zowel ...