Wij hechten veel waarde aan kwaliteit en continue verbetering. Daarom zijn we een jaar terug begonnen met het in kaart brengen van onze processen. Tegelijkertijd ontstond de wens om dit door certificering te laten controleren. Is onze kwaliteitsmanagement kwalitatief goed genoeg voor internationale normen? De afgelopen maanden hebben we dit proces doorlopen, en vorige week werden we verblijd met het nieuws dat we inderdaad aan de ISO 9001 norm voldoen!

Wat is NEN-EN-ISO-9001?

NEN-EN-ISO-9001 (ook wel ISO 9001) is de internationale norm voor kwaliteitsmanagementsystemen. Door dit certificaat voldoen wij aan een goed kwaliteitsmanagementsysteem. We hebben onze bedrijfsprocessen in kaart moeten brengen en hiervoor een continu proces van audit en verbetering in de organisatie gebracht. Dit alles vanuit de gedachten dat er geen plafond is voor kwaliteit en we de lat telkens hoger kunnen leggen.

Fundament

Om dit te doen is met iedereen in de organisatie gesproken. De output van deze gesprekken is vervolgens gebruikt om heldere processen in kaart te brengen. Maar ook om de kern van verbeteractiviteiten vast te stellen en in processen vast te leggen. Hiermee hebben we een stevig fundament gelegd voor doorlopende metingen van kwaliteit en verbeteringen in de praktijk.

Meteen verbeteren

Een voorbeeld hiervan is de doorlooptijd van supporttickets. Deze meten we nu met een nieuw registratiesysteem, waardoor we effectiever kunnen sturen op de klanttevredenheid. We meten ook op verschillende onderdelen van onze service, zoals deze doorlooptijd van tickets. Als we onze streefpercentages niet halen, kunnen we hier direct op acteren. Zo hebben we kwaliteitsverbetering vastgelegd in onze praktijk.

En nu verder

Binnen Unexus heeft Wilfred Bassie de rol als kwaliteitsmanager. Hij is het aanspreekpunt voor ISO 9001 en verantwoordelijk voor het kwaliteitsmanagementsysteem. We blijven audits houden en onze kwaliteit verbeteren. Mocht je hierover meer vragen hebben, dan kun je contact opnemen met Wilfred.

Meer weten over onze certificeringen?

Door continue te werken aan kwaliteit en gegevensbescherming voldoen we aan een aantal normen.

Lees ook

Unexus Connect is Microsoft Teams gecertificeerd!

Wij hebben voor ons omnichannel platform Unexus Connect de volledige Microsoft 365 certificering behaald! De mogelijkheden en functionaliteiten van Contact ...

Time to Connect! Welkom bij onze Klantendag op 14 november 2023

De afgelopen jaren waren we goed op stoom en hebben we een mooie groei mogen doormaken. Daar willen we jullie, onze ...

PréWonen kiest voor Unexus

Stichting Pré Wonen is een woningcorporatie met circa 16.000 woningen in Haarlem, Beverwijk, Bloemendaal, Heemstede en Zandvoort. Ze bieden huisvesting ...

Klantcontact afgestemd op de huurder, met oog voor de huurder

De manieren waarop een woningcorporatie vandaag de dag in contact kan staan met haar huurders zijn legio. Grip houden op ...
Op 7 augustus jl. hebben Titi van der Poel, directeur Digitale Transformatie bij Havensteder, en Wim Pullens, commercieel directeur bij Unexus, de samenwerking bekrachtigd door ondertekening van een samenwerkingsovereenkomst.

Havensteder en Unexus slaan handen ineen

Afgelopen week ondertekenden wij officieel onze samenwerking met Stichting Havensteder uit Rotterdam! Nieuwe inrichting klantcommunicatie Het eerste contact tussen Havensteder ...

Dirk Stuip aangetreden als CEO bij Unexus

De afgelopen jaren hebben we sterk mogen doorgroeien. Daar zijn we onze klanten, leveranciers en partners erg dankbaar voor! Door ...