Rijnhart Wonen is dé woningcorporatie van Leiderdorp en Zoeterwoude en beheert ongeveer 3.500 woningen voor de sociale verhuur. Ook richten ze zich op bijzondere doelgroepen: mensen met een lichamelijke of verstandelijke beperking, statushouders of anderen die door hun persoonlijke situatie niet of nauwelijks zelf een woning kunnen vinden. Om dit te realiseren werken er ongeveer 30 medewerkers en heeft Rijnhart een eigen centraal contactcentrum met 4 medewerkers.

De ontwikkelingen op de Nederlandse woningmarkt zorgen dat ook Rijnhart zich constant ontwikkelt en flink blijft groeien. Het was dus tijd om verder over de toekomstige telefonie infrastructuur te gaan nadenken. Na het eerste contact tussen Rijnhart en Unexus bleek dat Unexus de juiste partij is om Rijnhart daarbij te ondersteunen, en is snel met de realisatie van het project gestart. De bestaande ISDN infrastructuur heeft plaats gemaakt voor VoIP (telefonie via het internet). Nieuwe moderne professionele telefonie in de Cloud is gerealiseerd met het Unexus Platform. Verder zijn onder andere vast-mobiel integratie, presence management, multichannel communicatie en een applicatie koppeling met ViewPoint van Itris opgeleverd.

“Prima samenwerking, korte lijnen en een geweldig systeem om mee te werken.”

Opnieuw heeft Unexus in een zeer korte tijd een nieuwe relatie van wens naar realisatie geholpen. Na de snelle oplevering heeft Unexus uiteraard ook de uitgebreide nazorg en trainingen verzorgd. Een intens project waar we met elkaar een mooi resultaat geboekt hebben. Neem contact met ons op voor een vrijblijvende kennismaking en om te zien wat Unexus voor uw bedrijf kan betekenen.

Lees ook

Christiaan Koenders (Ymere): Omnichannelplatform voor betere klantbediening

Met ruim 72.000 woningen, jaarlijks meer dan 100.000 reparaties en 3.500 verhuizingen, is het aantal huurderscontacten bij Ymere groot. Maar ...

De toekomst van bereikbaarheid

Het klant contact centrum (KCC) is de afgelopen jaren sterk geëvolueerd. Vroeger werden klanten voornamelijk bediend via telefoonlijnen, maar tegenwoordig ...

DeltaWonen gaat samenwerking met Unexus aan

Wij worden blij van nieuwe klanten die vertrouwen hebben in onze dienstverlening. Woningcorporatie DeltaWonen heeft recent besloten om in het ...

Dichtbij de huurder met meerdere contactkanalen en Teams Calling

We zijn erg blij dat we sinds kort kunnen bijdragen aan uitstekend klantcontact voor Woningcorporatie Ymere! Ymere werkt volledig met ...

Maak kennis met onze gloednieuwe accountmanager Martin

In 2022 zijn we als organisatie weer gegroeid! Hierdoor ontstond er ruimte voor een nieuwe accountmanager. Deze nieuwe collega hebben ...

Thomas Dijkstra (Zayaz): Omnichannelcommunicatie omarmen om de huurder in één keer goed te helpen

Woningcorporaties hebben iedere dag contact met een groot aantal huurders. Hoe zorg je ervoor dat al die bewoners niet alleen ...