Oosterpoort is een woningcorporatie die zorgt voor prettig en betaalbaar wonen voor mensen die hier moeilijk zelf voor kunnen zorgen. Ten behoeve hiervan verhuren en beheren ze met zo’n 40 medewerkers ongeveer 5000 woningen in de fraaie gemeentes Berg & Dal en Heumen.

De wens van Oosterpoort was om de verouderde telefonie infrastructuur te vervangen, en het klantcontact te verbeteren. Digitale dienstverlening is een steeds belangrijker onderdeel van de organisatie en Oosterpoort wil hierin faciliteren en aansluiten bij de wensen van alle betrokkenen.

Modern en flexibel communiceren

Oosterpoort wil naast moderne professionele telefonie in de Cloud onder andere een verbeterde vast-mobiel integratie, presence management, voorbereid zijn op omnichannel communicatie en diverse applicatie koppelingen. Met de Unexus Connect oplossing is een hoge mate van flexibiliteit gerealiseerd zowel in schaalbaarheid als in functionaliteit. Uitbreiding van medewerkers, dienstverlening en contactkanalen kunnen door de nieuwe oplossing makkelijk worden gedaan. Ook is het belangrijk dat de medewerkers tijd- en plaats onafhankelijk kunnen werken en dat er maximale interne en externe bereikbaarheid is. Vanzelfsprekend zijn alle koppelingen met Active Directory, Exchange en het CRM systeem (Tobias AX) gerealiseerd.

Unexus; expert in bereikbaarheid

Met de hulp van Unexus Connect biedt Oosterpoort nu effectievere dienstverlening aan hun klanten. Doorverbinden of terugbellen is nu minder vaak nodig wat zorgt voor een hogere tevredenheid bij klanten. Ook kan Oosterpoort real-time het klantcontact en de wachtrij monitoren, analyseren en hierover rapporteren.

Suzan de Bruin, coördinator KlantContactCentrum bij Oosterpoort: “De prettige samenwerking met Frederik, die onze wensen goed begreep, heeft het project perfect doen slagen. Frederik denkt mee en is proactief in zijn aanpak. Ik heb dat als zeer prettig ervaren. Door de goede voorbereiding waren er maar een paar kleine problemen tijdens de implementatie. We zijn dan ook erg tevreden over het product en de samenwerking!”

Dankzij de jarenlange ervaring en best-practice aanpak kijken we terug op een probleemloos verlopen project. We zijn erg tevreden dat we Oosterpoort een volgende stap hebben kunnen laten maken naar een optimale bereikbaarheid en klanttevredenheid. Neem contact met ons op voor een vrijblijvende kennismaking en om te zien wat Unexus voor uw organisatie kan betekenen.

Lees ook

Kom je ook naar de CorporatieGids LIVE Kennisdag 2024?

We nodigen je graag uit voor de CorporatieGids LIVE Kennisdag 2024! Tijdens onze kennissessie vertellen we meer over de meerwaarde ...

Unexus heeft ISO 9001 én ISO 27001 verlenging behaald!

We hebben onze jaarlijkse audits achter de rug. We kunnen melden dat beide ISO-certificeringen dit jaar zijn verlengd! Daar zijn ...

Woningstichting Portaal tekent voor Unexus platform

Feest, want onze nieuwste klant Portaal heeft formeel getekend en is zo de samenwerking met Unexus aangegaan! Woningstichting Portaal schrijft ...

Maak kennis met de nieuwe manager Support en Operations: Marceline de Jongh

Onze geliefde collega John Palm gaat per februari met pensioen. Een bijzonder moment voor hem, maar spijtig voor ons. We ...

Carola Boering en Sigi Evers (Parteon): De menselijke maat moet de lat zijn voor goed klantcontact

Optimaal klantcontact bij woningcorporaties begint bij de basis op orde hebben en iedere huurder contact op laten nemen via het ...

Eigen Haard live met Unexus Connect!

Effectieve klantcommunicatie is voor Woningstichting Eigen Haard erg belangrijk. Dagelijks handelt de woningcorporatie tot wel 2000 gesprekken af, met zowel ...