Oosterpoort is een woningcorporatie die zorgt voor prettig en betaalbaar wonen voor mensen die hier moeilijk zelf voor kunnen zorgen. Ten behoeve hiervan verhuren en beheren ze met zo’n 40 medewerkers ongeveer 5000 woningen in de fraaie gemeentes Berg & Dal en Heumen.

De wens van Oosterpoort was om de verouderde telefonie infrastructuur te vervangen, en het klantcontact te verbeteren. Digitale dienstverlening is een steeds belangrijker onderdeel van de organisatie en Oosterpoort wil hierin faciliteren en aansluiten bij de wensen van alle betrokkenen.

Modern en flexibel communiceren

Oosterpoort wil naast moderne professionele telefonie in de Cloud onder andere een verbeterde vast-mobiel integratie, presence management, voorbereid zijn op omnichannel communicatie en diverse applicatie koppelingen. Met de Unexus Connect oplossing is een hoge mate van flexibiliteit gerealiseerd zowel in schaalbaarheid als in functionaliteit. Uitbreiding van medewerkers, dienstverlening en contactkanalen kunnen door de nieuwe oplossing makkelijk worden gedaan. Ook is het belangrijk dat de medewerkers tijd- en plaats onafhankelijk kunnen werken en dat er maximale interne en externe bereikbaarheid is. Vanzelfsprekend zijn alle koppelingen met Active Directory, Exchange en het CRM systeem (Tobias AX) gerealiseerd.

Unexus; expert in bereikbaarheid

Met de hulp van Unexus Connect biedt Oosterpoort nu effectievere dienstverlening aan hun klanten. Doorverbinden of terugbellen is nu minder vaak nodig wat zorgt voor een hogere tevredenheid bij klanten. Ook kan Oosterpoort real-time het klantcontact en de wachtrij monitoren, analyseren en hierover rapporteren.

Suzan de Bruin, coördinator KlantContactCentrum bij Oosterpoort: “De prettige samenwerking met Frederik, die onze wensen goed begreep, heeft het project perfect doen slagen. Frederik denkt mee en is proactief in zijn aanpak. Ik heb dat als zeer prettig ervaren. Door de goede voorbereiding waren er maar een paar kleine problemen tijdens de implementatie. We zijn dan ook erg tevreden over het product en de samenwerking!”

Dankzij de jarenlange ervaring en best-practice aanpak kijken we terug op een probleemloos verlopen project. We zijn erg tevreden dat we Oosterpoort een volgende stap hebben kunnen laten maken naar een optimale bereikbaarheid en klanttevredenheid. Neem contact met ons op voor een vrijblijvende kennismaking en om te zien wat Unexus voor uw organisatie kan betekenen.

Lees ook

Christiaan Koenders (Ymere): Omnichannelplatform voor betere klantbediening

Met ruim 72.000 woningen, jaarlijks meer dan 100.000 reparaties en 3.500 verhuizingen, is het aantal huurderscontacten bij Ymere groot. Maar ...

De toekomst van bereikbaarheid

Het klant contact centrum (KCC) is de afgelopen jaren sterk geëvolueerd. Vroeger werden klanten voornamelijk bediend via telefoonlijnen, maar tegenwoordig ...

DeltaWonen gaat samenwerking met Unexus aan

Wij worden blij van nieuwe klanten die vertrouwen hebben in onze dienstverlening. Woningcorporatie DeltaWonen heeft recent besloten om in het ...

Dichtbij de huurder met meerdere contactkanalen en Teams Calling

We zijn erg blij dat we sinds kort kunnen bijdragen aan uitstekend klantcontact voor Woningcorporatie Ymere! Ymere werkt volledig met ...

Maak kennis met onze gloednieuwe accountmanager Martin

In 2022 zijn we als organisatie weer gegroeid! Hierdoor ontstond er ruimte voor een nieuwe accountmanager. Deze nieuwe collega hebben ...

Thomas Dijkstra (Zayaz): Omnichannelcommunicatie omarmen om de huurder in één keer goed te helpen

Woningcorporaties hebben iedere dag contact met een groot aantal huurders. Hoe zorg je ervoor dat al die bewoners niet alleen ...