Laurentius is een woningcorporatie in Breda. Ze verhuren en onderhouden ongeveer 7.500 woningen in de gemeentes Breda en Alphen-Chaam. Laurentius gaat voor goed en betaalbaar wonen voor iedereen van jong tot oud.

De Brabantse woningcorporatie was op zoek naar een toekomstbestendig telefoniesysteem en een betrouwbare, ervaren partner om dit te realiseren. Na een uitvoerig onderzoek viel de keuze op Unexus Connect.

Communicatieplatform van de toekomst

Unexus biedt een hoge mate van flexibiliteit binnen de oplossing, zowel in schaalbaarheid als in functionaliteit. De oplossing voorziet in vele communicatiemogelijkheden zoals telefonie, (web)chat, e-mail, WhatsApp en sms. Unexus Connect is het Cloud platform voor onbezorgd telefoneren en het bieden van optimale klantenservice.

Alle bestaande randapparatuur zoals telefoontoestellen en headsets konden bij Laurentius in gebruik blijven, wat natuurlijk erg handig en kostenbesparend is. De medewerkers zijn echter niet gebonden aan hun vaste telefoontoestel en kunnen desgewenst ook werken met een softphone op de PC of met de mobiele telefoon. Onze mobiele app is hiervoor uiteraard beschikbaar. Dankzij de real-time informatie over status en bereikbaarheid vinden er minder onbeantwoorde contactmomenten plaats. De intelligente Unexus routering zorgt altijd voor het doorverbinden naar de juiste personen.

Unexus Connect kan iedere organisatie verbeteren en ontzorgen

Uiteraard is er ook gezorgd voor een vlekkeloze integratie met bestaande applicaties van Laurentius zoals Active Directory, Exchange en Cegeka Empire. Dankzij het verbeteren van de rapportagemogelijkheden is er veel meer inzicht in het presteren van de organisatie en de klantervaringen. Net als vele andere woningcorporaties ervaart Laurentius nu het voordeel van het Unexus Connect communicatieplatform.

Monique Gijsbrechts, teamleider klantenservice bij Laurentius: “Wij zijn erg blij met Unexus Connect. Het systeem is simpel in gebruik, werkt gemakkelijk en geeft écht inzicht in de bereikbaarheid van de klantenservice van Laurentius voor onze bewoners en samenwerkingspartners.”

Dankzij de jarenlange ervaring en best-practice aanpak kunnen we wederom terugkijken op een probleemloos verlopen project. We zijn erg tevreden dat we Laurentius op weg hebben geholpen naar een optimale bereikbaarheid en klanttevredenheid. Neem contact met ons op voor een vrijblijvende kennismaking en om te zien wat Unexus voor uw bedrijf kan betekenen.

Lees ook

Carola Boering en Sigi Evers (Parteon): De menselijke maat moet de lat zijn voor goed klantcontact

Optimaal klantcontact bij woningcorporaties begint bij de basis op orde hebben en iedere huurder contact op laten nemen via het ...

Eigen Haard live met Unexus Connect!

Effectieve klantcommunicatie is voor Woningstichting Eigen Haard erg belangrijk. Dagelijks handelt de woningcorporatie tot wel 2000 gesprekken af, met zowel ...

Vier voordelen van Business Intelligence voor klantenservice professionals

Klantenservice professionals hebben de verantwoordelijkheid om hoogwaardige dienstverlening en ondersteuning te bieden aan klanten. Informatie speelt daarbij een cruciale rol ...

Terugblik op een inspirerende Klantendag

Afgelopen dinsdag vierden we ons 12,5 jarig jubileum samen met onze klanten in het Spoorwegmuseum in Utrecht. We kijken met ...

Op weg naar verbeterde klantcommunicatie met SWEMP

Onlangs vond de feestelijke ondertekening plaats van de raamovereenkomst tussen SWEMP en Unexus! Wij leveren voor de deelnemers van het SWEMP-samenwerkingsverband ...

Over eerste klanten, huidige ontwikkelingen en onze toekomstplannen

Dit jaar op 1 oktober 2023 bestaan wij 12,5 jaar! Een bijzonder moment, zeker omdat we trots en dankbaar zijn ...