Laurentius is een woningcorporatie in Breda. Ze verhuren en onderhouden ongeveer 7.500 woningen in de gemeentes Breda en Alphen-Chaam. Laurentius gaat voor goed en betaalbaar wonen voor iedereen van jong tot oud.

De Brabantse woningcorporatie was op zoek naar een toekomstbestendig telefoniesysteem en een betrouwbare, ervaren partner om dit te realiseren. Na een uitvoerig onderzoek viel de keuze op Unexus Connect.

Communicatieplatform van de toekomst

Unexus biedt een hoge mate van flexibiliteit binnen de oplossing, zowel in schaalbaarheid als in functionaliteit. De oplossing voorziet in vele communicatiemogelijkheden zoals telefonie, (web)chat, e-mail, WhatsApp en sms. Unexus Connect is het Cloud platform voor onbezorgd telefoneren en het bieden van optimale klantenservice.

Alle bestaande randapparatuur zoals telefoontoestellen en headsets konden bij Laurentius in gebruik blijven, wat natuurlijk erg handig en kostenbesparend is. De medewerkers zijn echter niet gebonden aan hun vaste telefoontoestel en kunnen desgewenst ook werken met een softphone op de PC of met de mobiele telefoon. Onze mobiele app is hiervoor uiteraard beschikbaar. Dankzij de real-time informatie over status en bereikbaarheid vinden er minder onbeantwoorde contactmomenten plaats. De intelligente Unexus routering zorgt altijd voor het doorverbinden naar de juiste personen.

Unexus Connect kan iedere organisatie verbeteren en ontzorgen

Uiteraard is er ook gezorgd voor een vlekkeloze integratie met bestaande applicaties van Laurentius zoals Active Directory, Exchange en Cegeka Empire. Dankzij het verbeteren van de rapportagemogelijkheden is er veel meer inzicht in het presteren van de organisatie en de klantervaringen. Net als vele andere woningcorporaties ervaart Laurentius nu het voordeel van het Unexus Connect communicatieplatform.

Monique Gijsbrechts, teamleider klantenservice bij Laurentius: “Wij zijn erg blij met Unexus Connect. Het systeem is simpel in gebruik, werkt gemakkelijk en geeft écht inzicht in de bereikbaarheid van de klantenservice van Laurentius voor onze bewoners en samenwerkingspartners.”

Dankzij de jarenlange ervaring en best-practice aanpak kunnen we wederom terugkijken op een probleemloos verlopen project. We zijn erg tevreden dat we Laurentius op weg hebben geholpen naar een optimale bereikbaarheid en klanttevredenheid. Neem contact met ons op voor een vrijblijvende kennismaking en om te zien wat Unexus voor uw bedrijf kan betekenen.

Lees ook

Christiaan Koenders (Ymere): Omnichannelplatform voor betere klantbediening

Met ruim 72.000 woningen, jaarlijks meer dan 100.000 reparaties en 3.500 verhuizingen, is het aantal huurderscontacten bij Ymere groot. Maar ...

De toekomst van bereikbaarheid

Het klant contact centrum (KCC) is de afgelopen jaren sterk geëvolueerd. Vroeger werden klanten voornamelijk bediend via telefoonlijnen, maar tegenwoordig ...

DeltaWonen gaat samenwerking met Unexus aan

Wij worden blij van nieuwe klanten die vertrouwen hebben in onze dienstverlening. Woningcorporatie DeltaWonen heeft recent besloten om in het ...

Dichtbij de huurder met meerdere contactkanalen en Teams Calling

We zijn erg blij dat we sinds kort kunnen bijdragen aan uitstekend klantcontact voor Woningcorporatie Ymere! Ymere werkt volledig met ...

Maak kennis met onze gloednieuwe accountmanager Martin

In 2022 zijn we als organisatie weer gegroeid! Hierdoor ontstond er ruimte voor een nieuwe accountmanager. Deze nieuwe collega hebben ...

Thomas Dijkstra (Zayaz): Omnichannelcommunicatie omarmen om de huurder in één keer goed te helpen

Woningcorporaties hebben iedere dag contact met een groot aantal huurders. Hoe zorg je ervoor dat al die bewoners niet alleen ...