unexus-contact-solutions-header

Nieuws

Efficiënt klantcontact met de Microsoft Teams en Unexus integratie

De manier waarop we werken en communiceren is in volle verandering. Door de huidige ontwikkelingen werken veel mensen thuis (of hybride) en is vergaderen op afstand normaal geworden. Om medewerkers hierin te faciliteren hebben organisaties geïnvesteerd in moderne werkplekken en technologieën die plaatsonafhankelijk werken gemakkelijker maken.

Gemakkelijk hybride samenwerken en communiceren

Dit heeft ook consequenties voor de manier waarop organisaties hun klantenservice inrichten. Om optimale bereikbaarheid en efficiëntie te realiseren zijn technologieën als Microsoft Teams ondersteunend voor medewerkers bij communicatie op afstand.

Microsoft Teams is een veelvoudig gebruikt middel waarin u kunt chatten, (video)bellen en vergaderen binnen en buiten uw organisatie. Door koppelingen is het ook gemakkelijk om vanuit Microsoft Teams samen te werken aan bestanden en documenten.

Populariteit Microsoft Teams gestegen

Maar wist u ook dat Microsoft Teams interessant is voor de communicatiestromen bij het klantcontact? Het is interessant om eens te oriënteren op manieren waarop communicatiestromen van uw organisatie met Microsoft Teams kunnen worden gestroomlijnd. Bijvoorbeeld met uw telefonie en andere (interne) communicatiestromen voor efficiënt klantcontact.

Integratie Microsoft Teams met Unexus Connect

In het afgelopen jaar hebben we voor verschillende klanten integraties met Microsoft Teams gerealiseerd met ons eigen Unexus Connect platform. Door onze integratie met Microsoft Teams is het voor onze klanten nóg makkelijker om bij klantcontact:

  • Intern door te verbinden;
  • De juiste collega te zoeken voor de juiste vraag;
  • Beschikbaarheid van collega’s in te zien. Dus ook als uw collega een kort call heeft met een andere collega.

Daarnaast zijn er ook technische voordelen mogelijk door de integratie van Unexus Connect met Microsoft Teams:

  • U kunt bellen met Microsoft Teams Direct Routing;
  • U kunt Microsoft Teams gebruiken als softphone;
  • Wellicht kunt u zelfs kosten besparen door het gebruik van Microsoft Teams.

Nieuw: Unexus Teams Client

Naast een integratie met Microsoft Teams hebben we recentelijk een verdere integratie op de markt gebracht: de Unexus Teams Client. Hiervoor hebben we het bekende Unexus Connect platform ondergebracht in een versimpelde versie binnen Microsoft Teams. Op deze manier hebben de gebruikers van deze Unexus Teams Client alle communicatiestromen en specifieke functionaliteiten van Unexus Connect op één centrale plek.

Deze Unexus Teams Client is aanvullend op onze al bestaande Client applicaties. U kunt er dus voor kiezen deze voor een paar medewerkers in te zetten of voor elke medewerker. Door de aanvulling van de Unexus Teams Client op ons al bestaande aanbod bieden we nog meer mogelijkheden voor maatwerk.

De voordelen van Microsoft Teams en Unexus Connect integraties

Ons systeem baseert zich op een omnichannel platform met Microsoft technologie zodat alle contactkanalen integreren en worden samengebracht. De koppeling met Microsoft Teams maakt het voor de gebruikers nog makkelijker om plaats- en tijdsonafhankelijk samen te werken. Bij Unexus kiest u met de Unexus Teams Client of bij Microsoft Teams integraties voor één klantcontactplatform waarbij alle telefonie- en communicatiestromen samenkomen.

Doorlezen?

Wilt u meer weten over onze integratie met Microsoft Teams of onze Unexus Teams Client? Wij schreven er een whitepaper over!

Microsoft Teams integratie

Unexus Teams Client

Ons systeem baseert zich op een omnichannel platform met Microsoft technologie zodat alle contactkanalen integreren en worden samengebracht. De koppeling met Microsoft Teams maakt het voor de gebruikers nog makkelijker om plaats- en tijdsonafhankelijk samen te werken. Bij Unexus kiest u met de Unexus Teams Client of bij Microsoft Teams integraties voor één klantcontactplatform waarbij alle telefonie- en communicatiestromen samenkomen.

Meer lezen
Business Intelligence

Unexus Connect BI Template

Met Unexus Connect verzamel je iedere dag waardevolle data over iedere telefonische en omnichannel interactie. Deze data is een goudmijn om klantprocessen in kaart te brengen, knelpunten zichtbaar te maken en uiteindelijk de processen te optimaliseren. Unexus Connect biedt nu een BI-template waardoor een grote hoeveelheid beschikbare data wordt ontsloten. Bekijk nu in één oogopslag de belangrijke KPI’s van je organisatie, en verbeter je klantcontact! 

Meer lezen
WhatsApp

WhatsApp voor business

Unexus is een strategische samenwerking met CM.com aangegaan om zo de WhatsApp Business Solution via CM.com in ons platform aan te bieden. Met het partnership onderstreept Unexus de toewijding aan het vinden van solide partners met een meerwaarde voor onze klanten. De WhatsApp Business Solution is een waardevol en doeltreffend kanaal om de klantenservice te versterken en bedrijfsresultaten te verbeteren.

Meer lezen
Microsoft Teams

Hybride werken met Teams

Zoals onze klanten van ons gewend zijn lopen we voorop met het integreren van (bedrijfs-)applicaties met ons Unexus Connect platform. Unexus Connect biedt nu dan ook een handige integratie met Microsoft Teams. Nooit meer gissen naar de aanwezigheidsstatus van collega’s of doorverbonden gesprekken tijdens een Teams meeting. Werken met Unexus Connect en Microsoft Teams helpt om de samenwerking binnen uw organisatie naar een hoger niveau te tillen!

Meer lezen
Kennis

Vóórbij het klant contact centrum

Tegenwoordig is het voor klanten steeds vanzelfsprekender om contact te zoeken via diverse kanalen. De noodzaak dat organisaties hierin meebewegen is daardoor ook gegroeid. Er kunnen allerlei redenen zijn waardoor bewoners, burgers of klanten veel vragen hebben en behoefte hebben aan contact op hun eigen manier en op hun eigen tijd. Dit betekent dat veel KCC’s de overstap maken naar een klantcontactsysteem waarbij de klant en zijn of haar vraag voorop staat.

Meer lezen