Skip to content
unexus-contact-solutions-header

Nieuws

De virtuele assistent is een stap richting de toekomst

De moderne klantenservice ontvangt een grote hoeveelheid aan hulpvragen en verzoeken via allerlei communicatiekanalen. Denk daarbij aan social media, de website, e-mail en de klassieke telefoon. Steeds meer bedrijven integreren een intelligente virtuele assistent of chatbot op de website om tijd en mankracht in het KCC te besparen. Wat kunt u hiermee winnen?

Wat is een chatbot

Een chatbot is een geautomatiseerde virtuele assistent waarmee de klant in gesprek kan gaan. Geautomatiseerde antwoorden, vooraf geprogrammeerde vragen en een kennisbank zorgen ervoor dat de chatbot zelf intelligent is om de klant te helpen. Deze automatisering van klantcontact bespaart tijd voor het KCC. Wanneer de vraag te complex is, of de klant vraagt expliciet naar een medewerker, kan dit uiteraard worden doorverbonden. 

Supervised learning

De chatbot is intelligent, dat betekent dat het van de vragen van de klanten leert. Feedback wordt opgeslagen. De aangewezen supervisor van de chatbot kan de vragen evalueren en de kennisbank zo aanpassen dat er passende antwoorden zijn voor de kennisbank. Uitbreiding kan altijd en overal, en kan ook automatisch worden opgeslagen bij voldoende positief feedback.

Automatic learning

Medewerkers van het KCC kunnen meekijken of inschakelen wanneer hun hulp wordt gevraagd. De technologie kan ook suggesties doen in de chat tijdens een gesprek tussen de klant en een medewerker van het KCC. Ook leert de technologie automatisch van de gesprekken van de klant met een KCC-medewerker.

Voordelen

Naast het feit dat de chatbot ervoor zorgt dat de klantenservice 24/7 bereikbaar kan worden gemaakt, zijn er nog andere voordelen te benoemen. Bekende vragen worden gelijk beantwoord, wat de wachttijd voor de klant verkort. Het systeem vraagt om een bevestiging van het goede antwoord, om ervoor te zorgen dat de klant écht geholpen is. Als de chatbot er niet uit komt, wordt bovendien de chat of het gesprek onmiddellijk naar een echte medewerker doorgezet om te voorkomen dat een klant gefrustreerd raakt of niet de juiste oplossing aangereikt krijgt.

Kortom, een integratie met een chatbotfunctie biedt een legio aan mogelijkheden en is een eerste stap naar het KCC van de toekomst.

Wilt u meer weten wat Unexus voor u kan doen met onze chatbottechnologie? Neem eens contact met ons op!

Unexus Contact Solutions
W: Unexus.nl
A: Tolweg 3-IV, Baarn
T: +31 35 7009 760
E: info@unexus.nl

dit-is-unexus

Dit is Unexus

Een professionele no-nonsense partner die bedrijven maximaal ontzorgt.

Wij bieden de modernste technologie, maar het zijn nog altijd mensen die het verschil maken. Geen bedrijf is hetzelfde, onze ervaren specialisten zorgen voor een communicatie-oplossing die daadwerkelijk werkt en past bij de wensen van uw organisatie.

Blijf op de hoogte

Wilt u op de hoogte blijven? Meld u dan aan voor onze nieuwsbrief.

Nee bedankt.