Nieuws

De virtuele klantenservice assistent is een stap richting de toekomst

De moderne klantenservice ontvangt een grote hoeveelheid aan hulpvragen en verzoeken via allerlei communicatiekanalen. Denk daarbij aan social media, de website, e-mail en de klassieke telefoon. Steeds meer bedrijven integreren een intelligente virtuele klantenservice assistent of chatbot op de website om tijd en mankracht in het KCC te besparen. Wat kunt u hiermee winnen?

Wat is een virtuele klantenservice assistent of chatbot

Een chatbot is een geautomatiseerde virtuele assistent waarmee de klant in gesprek kan gaan. Geautomatiseerde antwoorden, vooraf geprogrammeerde vragen en een kennisbank zorgen ervoor dat de chatbot zelf intelligent is om de klant te helpen. Deze automatisering van klantcontact bespaart tijd voor het KCC. Wanneer de vraag te complex is, of de klant vraagt expliciet naar een medewerker, kan dit uiteraard worden doorverbonden. 

Supervised learning

De virtuele klantenservice assistent of chatbot is intelligent, dat betekent dat het van de vragen van de klanten leert. Feedback wordt opgeslagen. De aangewezen supervisor van de chatbot kan de vragen evalueren en de kennisbank zo aanpassen dat er passende antwoorden zijn voor de kennisbank. Uitbreiding kan altijd en overal, en kan ook automatisch worden opgeslagen bij voldoende positief feedback.

Automatic learning

Medewerkers van het KCC kunnen meekijken of inschakelen wanneer hun hulp wordt gevraagd. De technologie kan ook suggesties doen in de chat tijdens een gesprek tussen de klant en een medewerker van het KCC. Ook leert de technologie automatisch van de gesprekken van de klant met een KCC-medewerker.

Voordelen

Naast het feit dat de virtuele klantenservice assistent ervoor zorgt dat de klantenservice 24/7 bereikbaar kan worden gemaakt, zijn er nog andere voordelen te benoemen. Bekende vragen worden gelijk beantwoord, wat de wachttijd voor de klant verkort. Het systeem vraagt om een bevestiging van het goede antwoord, om ervoor te zorgen dat de klant écht geholpen is. Als de chatbot er niet uit komt, wordt bovendien de chat of het gesprek onmiddellijk naar een echte medewerker doorgezet om te voorkomen dat een klant gefrustreerd raakt of niet de juiste oplossing aangereikt krijgt.

Kortom, een integratie met een chatbotfunctie biedt een legio aan mogelijkheden en is een eerste stap naar het KCC van de toekomst.

Wilt u meer weten wat Unexus voor u kan doen met onze chatbottechnologie? Neem eens contact met ons op!

Unexus Contact Solutions
W: Unexus.nl
A: Tolweg 3-IV, Baarn
T: +31 35 7009 760
E: info@unexus.nl

Unexus klantendag

Gelukkig hybride (samen)werken in het KCC

De toekomst van bereikbaarheid, hoe zien wij die? En hoe geven we die vorm in combinatie met hybride werken? Dat er veel ontwikkelingen zijn binnen bereikbaarheid is wel duidelijk. Tijdens onze klantendag namen we de bezoekers mee in onze eigen ontwikkelingen, trends die wij spotten op het gebied van bereikbaarheid en de toekomst van hybride werken met Microsoft Teams. We zijn geïnspireerd om meer met werkgeluk bezig te gaan en er is een getekend verslag van de dag gemaakt!

Meer lezen
Microsoft Teams integratie

Unexus integreert met Microsoft Teams

Ons systeem baseert zich op een omnichannel platform met Microsoft technologie zodat alle contactkanalen integreren en worden samengebracht. De koppeling met Microsoft Teams maakt het voor de gebruikers nog makkelijker om plaats- en tijdsonafhankelijk samen te werken. Bij Unexus kiest u met de Unexus Teams Client of bij Microsoft Teams integraties voor één klantcontactplatform waarbij alle telefonie- en communicatiestromen samenkomen.

Meer lezen
Unexus Academy

Nieuw: klassikale trainingen

Tegenwoordig is het voor klanten steeds vanzelfsprekender om contact te zoeken via diverse kanalen. Sinds kort bieden we daarom trainingen aan voor onze klanten binnen onze Unexus Academy. Deze trainingen zijn klassikaal te boeken. Tijdens deze trainingen leren de deelnemers over de mogelijkheden van een applicatie binnen de Unexus Connect omgeving. Van de week gingen de eerste aantal deelnemers aan de slag met de Unexus Supervisor-applicatie. De ervaringen van de deelnemers zijn positief: dit smaakt naar meer.

Meer lezen
Business Intelligence

Unexus Connect BI Template

Met Unexus Connect verzamel je iedere dag waardevolle data over iedere telefonische en omnichannel interactie. Deze data is een goudmijn om klantprocessen in kaart te brengen, knelpunten zichtbaar te maken en uiteindelijk de processen te optimaliseren. Unexus Connect biedt nu een BI-template waardoor een grote hoeveelheid beschikbare data wordt ontsloten. Bekijk nu in één oogopslag de belangrijke KPI’s van je organisatie, en verbeter je klantcontact! 

Meer lezen
WhatsApp

WhatsApp voor business

Unexus is een strategische samenwerking met CM.com aangegaan om zo de WhatsApp Business Solution via CM.com in ons platform aan te bieden. Met het partnership onderstreept Unexus de toewijding aan het vinden van solide partners met een meerwaarde voor onze klanten. De WhatsApp Business Solution is een waardevol en doeltreffend kanaal om de klantenservice te versterken en bedrijfsresultaten te verbeteren.

Meer lezen