Unexus maakt een belangrijke stap in de verdere ontwikkeling van haar platform door te migreren naar Microsoft Azure. Omdat we waar mogelijk al onze klanten overzetten, is deze migratie al enige tijd gaande. In mei is er echter een flinke piek te zien, vandaar dat er (vooral intern) wordt gesproken over een zogenaamde “Mei-gratie.”

De keuze voor Azure is een strategische zet die het Unexus-platform in staat stelt te profiteren van de wereldwijde schaal, geavanceerde technologieën en hoge beschikbaarheid die Microsoft biedt. Dit betekent dat klanten kunnen rekenen op verbeterde stabiliteit, veiligheid en flexibiliteit. Dankzij de mogelijkheden van Azure wordt het mogelijk om prestaties te optimaliseren, sneller op te schalen en eenvoudiger in te spelen op toekomstgerichte innovaties.

De migratie vindt in overleg met onze klanten plaats op een geschikt moment. In de praktijk verloopt deze vrijwel geruisloos: na afloop werkt Unexus Connect precies zoals normaal, maar dan met de voordelen van Azure op de achtergrond.

Deze stap is geen fundamentele koerswijziging, maar eerder een natuurlijke voortzetting van Unexus’ strategie om het platform continu te verbeteren. Het stelt ons in staat om samen met onze klanten te groeien en optimaal gebruik te maken van de nieuwste technologische ontwikkelingen, terwijl de vertrouwde functionaliteiten van Unexus Connect behouden blijven.

Lees ook

Jessica Ebbing Interview Unexus

Maak kennis met Jessica Ebbink, Head of Client Delivery bij Unexus

Of het bewogen maanden zijn geweest? Een kleine lach kan Jessica Ebbink, Head of Client Delivery, niet onderdrukken. Sinds haar ...
KCC Congres

Terugblik op het KCC congres 2024

Een succesvolle dag in Bussum Op donderdag 10 oktober vond de 14e editie van het KCC congres plaats in het ...

Woonin maakt gebruik van Unexus platform!

Afgelopen woensdag ging ons communicatieplatform Unexus Connect live bij Woningcorporatie Woonin! Dagelijks handelt de woningcorporatie tot wel 1000 gesprekken af, ...

Gebruik wachttijd voor een maatschappelijke boodschap!

Wij vinden het heel leuk als onze klanten maatschappelijk betrokken zijn. Zeker als dit gemakkelijk geregeld kan worden met een ...

Staedion: Klantcommunicatie – klantgericht is niet klantgezwicht

Om als woningcorporatie goed en betrouwbaar klantcontact neer te zetten, moet je kunnen vertrouwen op je systemen. Maar wat als ...

Minder wachttijd en sneller geholpen bij HW Wonen

Afgelopen week ging het Unexus platform live bij HW wonen! Met deze transitie zorgt HW Wonen voor een verhoogd niveau ...