unexus-contact-solutions-header

Klantcase

Waarom BrabantWonen koos voor het telefonie platform van Unexus

BrabantWonen is een snel groeiende woningcorporatie. Ze bezitten momenteel zo’n 22.000 VHE’s en de komende jaren is de verwachting dat er per jaar enkele honderden nieuwbouwwoningen bij gaan komen. Bij zo’n groei hoort ook een verdere professionalisering van de bedrijfsvoering en ICT-infrastructuur. Om de wensen en groei te realiseren zijn ze op zoek gegaan naar een modern modulair platform, waarmee ze meerdere geïntegreerde kanalen kunnen aanbieden en de huurders meteen kunnen verbinden met de juiste medewerker.

Het geïntroduceerde telefonieconcept sluit goed aan bij de werkplek filosofie. BrabantWonen wil werken met het anyplace, anytime, anywhere principe. Meer thuiswerken zal, naast het werken op kantoor en bij de klant, een structureel onderdeel van de organisatie blijven. De bijzondere omstandigheden in de wereld hebben er mede voor gezorgd dat deze blijvende verandering heeft plaatsgevonden. Dankzij Unexus is er nu de keuze en flexibiliteit om dit te faciliteren.

De actualisatie van de (beschikbaarheids)status en de agenda koppelingen bieden iedereen binnen de organisatie inzicht in de aanwezigheid van de collega’s. Dankzij de opgestelde interne richtlijnen zorgt dit voor een efficiënte bedrijfsvoering.

Bij de klantingangen heeft BrabantWonen nu de koppeling met het primaire ERP systeem; Tobias AX van Aareon. Dankzij deze integratie profiteert men optimaal van alle beschikbare informatie. Dit zorgt voor een betere klantervaring en efficiënte gesprekken doordat alle informatie meteen beschikbaar is voor de KCC medewerkers.

Plaatsonafhankelijk Werken

Dankzij het gebruik van de soft client, of mobiele Unexus App, kan iedereen nu thuiswerken. Mensen moeten niet meer naar kantoor maar mogen naar kantoor komen. Unexus Connect is altijd beschikbaar op de smartphone dankzij de iOS & Android App, hiermee kan men o.a. bij het online telefoonboek, de status aanpassen en zich aan-/ afmelden voor bepaalde (bel)groepen. Dit maakt het makkelijk om bij te springen als de situatie daar om vraagt en zorgt voor een flexibele organisatie.

Er is een omgeving gecreëerd zonder vaste toestellen, elke collega heeft een Surface tablet (soft client) en mobiele telefoon (Unexus App). Daarmee is de organisatie flexibel en schaalbaar geworden. Even bijspringen waar en wanneer dat nodig blijkt is nu simpel. De nieuwe situatie maakt het dagelijks beheer veel makkelijker en het systeem draait nu in de Unexus Cloud. De interne en externe communicatie is zorgeloos en totaal locatie onafhankelijk geworden.

Interesse in een demonstratie van het Unexus Communicatie Platform?

BrabantWonen

Oplossing

  • Unexus Cloud Datacenter

  • Verbetering Bereikbaarheid

  • Flexibiliteit

  • Presence Management

  • Plaatsonafhankelijk Werken

  • Schaalbaarheid

Integratie

  • Tobias AX

  • Fox Contact

  • Microsoft 365

  • Active Directory

Microsoft Teams integratie

Unexus Teams Client

Ons systeem baseert zich op een omnichannel platform met Microsoft technologie zodat alle contactkanalen integreren en worden samengebracht. De koppeling met Microsoft Teams maakt het voor de gebruikers nog makkelijker om plaats- en tijdsonafhankelijk samen te werken. Bij Unexus kiest u met de Unexus Teams Client of bij Microsoft Teams integraties voor één klantcontactplatform waarbij alle telefonie- en communicatiestromen samenkomen.

Meer lezen
Business Intelligence

Unexus Connect BI Template

Met Unexus Connect verzamel je iedere dag waardevolle data over iedere telefonische en omnichannel interactie. Deze data is een goudmijn om klantprocessen in kaart te brengen, knelpunten zichtbaar te maken en uiteindelijk de processen te optimaliseren. Unexus Connect biedt nu een BI-template waardoor een grote hoeveelheid beschikbare data wordt ontsloten. Bekijk nu in één oogopslag de belangrijke KPI’s van je organisatie, en verbeter je klantcontact! 

Meer lezen
WhatsApp

WhatsApp voor business

Unexus is een strategische samenwerking met CM.com aangegaan om zo de WhatsApp Business Solution via CM.com in ons platform aan te bieden. Met het partnership onderstreept Unexus de toewijding aan het vinden van solide partners met een meerwaarde voor onze klanten. De WhatsApp Business Solution is een waardevol en doeltreffend kanaal om de klantenservice te versterken en bedrijfsresultaten te verbeteren.

Meer lezen
Microsoft Teams

Hybride werken met Teams

Zoals onze klanten van ons gewend zijn lopen we voorop met het integreren van (bedrijfs-)applicaties met ons Unexus Connect platform. Unexus Connect biedt nu dan ook een handige integratie met Microsoft Teams. Nooit meer gissen naar de aanwezigheidsstatus van collega’s of doorverbonden gesprekken tijdens een Teams meeting. Werken met Unexus Connect en Microsoft Teams helpt om de samenwerking binnen uw organisatie naar een hoger niveau te tillen!

Meer lezen
Kennis

Vóórbij het klant contact centrum

Tegenwoordig is het voor klanten steeds vanzelfsprekender om contact te zoeken via diverse kanalen. De noodzaak dat organisaties hierin meebewegen is daardoor ook gegroeid. Er kunnen allerlei redenen zijn waardoor bewoners, burgers of klanten veel vragen hebben en behoefte hebben aan contact op hun eigen manier en op hun eigen tijd. Dit betekent dat veel KCC’s de overstap maken naar een klantcontactsysteem waarbij de klant en zijn of haar vraag voorop staat.

Meer lezen