unexus-contact-solutions-header

Nieuws

Steeds meer KCC’s kiezen voor integratie Microsoft Teams en Unexus

De afgelopen jaren maakten de meeste organisaties zich in rap tempo hybride werken eigen. Daarbij wordt er vaak gekozen voor Microsoft Teams als basis voor de interne locatie-onafhankelijke communicatie. Nu organisaties gewend zijn geraakt aan hybride werken en Microsoft Teams ingeburgerd is, zien wij deze trend ook bij steeds meer klantcontactcentra zich doorzetten.

Populariteit Microsoft Teams gestegen

Microsoft Teams is een vaak gebruikt middel waarin je kunt chatten, (video)bellen en vergaderen binnen en buiten de organisatie. Door koppelingen is het ook gemakkelijk om vanuit Microsoft Teams samen te werken aan bestanden en documenten. Het is mogelijk om apps van derde partijen te gebruiken binnen de Microsoft Teams omgeving. Commercieel Directeur Wim Pullens: “In combinatie met de Unexus oplossing voegen wij de ontbrekende meerwaarde toe die tot betere bereikbaarheid, klantenservice en integratie met bijvoorbeeld Fox Contact leidt. We hebben al bij verschillende klanten integraties met Microsoft Teams en het Unexus Connect platform met succes gerealiseerd”.

Integratie Microsoft Teams met Unexus Connect

Wij bieden een omnichannel communicatieplatform waardoor je een brede kijk krijgt op alle communicatiekanalen met inzicht door rapportage en monitoring. Zo ervaren klantcontactmedewerkers meer overzicht, efficiëntie en gebruikersgemak. De meerwaarde van een integratie met Microsoft Teams binnen de Unexus oplossing is beter zicht op de beschikbaarheid en  gemak voor de gebruiker. Het maakt het nog makkelijker om intern door te verbinden, de juiste collega te vinden voor een specifieke vraag en beschikbaarheid van collega’s in te zien. Zelfs als de desbetreffende collega een korte Teams call heeft met een andere collega.

Én er zijn ook technische voordelen mogelijk door de integratie van Unexus met Microsoft Teams. Bellen met Microsoft Teams Direct Routing is mogelijk, zodat een Teams gebruiker ook extern kan bellen of gebeld worden. Tenslotte kan Microsoft Teams worden gebruikt als softphone om te bellen  vanuit de laptop of PC.

Unexus Teams Client

Desgewenst kunnen backoffice medewerkers de Unexus Teams Client binnen Microsoft Teams of op hun mobiel gebruiken. Hiermee zijn de Unexus telefonie functies, zoals in of uit een groep schakelen en uitgaande nummer selectie, gemakkelijk te gebruiken binnen de Microsoft Teams omgeving.

Al diverse klanten maken gebruik van de integratie met Microsoft Teams en gezien de enorme vlucht die Teams heeft genomen, verwachten wij dat de komende tijd meer klanten van deze integratie gebruik gaan maken.

Overal bereikbaar zijn voor je klanten

Optimale bereikbaarheid, dat is wat uw klant van u verwacht. Hoe richt u dat het beste in in tijden van hybride werken? En hoe kunt u een verdere integratie met Microsoft Teams uitwerken?

We schreven een whitepaper over uitdagingen die u kunt tegenkomen bij het implementeren van Microsoft Teams binnen uw KCC.

Unexus klantendag

Gelukkig hybride (samen)werken in het KCC

De toekomst van bereikbaarheid, hoe zien wij die? En hoe geven we die vorm in combinatie met hybride werken? Dat er veel ontwikkelingen zijn binnen bereikbaarheid is wel duidelijk. Tijdens onze klantendag namen we de bezoekers mee in onze eigen ontwikkelingen, trends die wij spotten op het gebied van bereikbaarheid en de toekomst van hybride werken met Microsoft Teams. We zijn geïnspireerd om meer met werkgeluk bezig te gaan en er is een getekend verslag van de dag gemaakt!

Meer lezen
Microsoft Teams integratie

Unexus integreert met Microsoft Teams

Ons systeem baseert zich op een omnichannel platform met Microsoft technologie zodat alle contactkanalen integreren en worden samengebracht. De koppeling met Microsoft Teams maakt het voor de gebruikers nog makkelijker om plaats- en tijdsonafhankelijk samen te werken. Bij Unexus kiest u met de Unexus Teams Client of bij Microsoft Teams integraties voor één klantcontactplatform waarbij alle telefonie- en communicatiestromen samenkomen.

Meer lezen
Unexus Academy

Nieuw: klassikale trainingen

Tegenwoordig is het voor klanten steeds vanzelfsprekender om contact te zoeken via diverse kanalen. Sinds kort bieden we daarom trainingen aan voor onze klanten binnen onze Unexus Academy. Deze trainingen zijn klassikaal te boeken. Tijdens deze trainingen leren de deelnemers over de mogelijkheden van een applicatie binnen de Unexus Connect omgeving. Van de week gingen de eerste aantal deelnemers aan de slag met de Unexus Supervisor-applicatie. De ervaringen van de deelnemers zijn positief: dit smaakt naar meer.

Meer lezen
Business Intelligence

Unexus Connect BI Template

Met Unexus Connect verzamel je iedere dag waardevolle data over iedere telefonische en omnichannel interactie. Deze data is een goudmijn om klantprocessen in kaart te brengen, knelpunten zichtbaar te maken en uiteindelijk de processen te optimaliseren. Unexus Connect biedt nu een BI-template waardoor een grote hoeveelheid beschikbare data wordt ontsloten. Bekijk nu in één oogopslag de belangrijke KPI’s van je organisatie, en verbeter je klantcontact! 

Meer lezen
WhatsApp

WhatsApp voor business

Unexus is een strategische samenwerking met CM.com aangegaan om zo de WhatsApp Business Solution via CM.com in ons platform aan te bieden. Met het partnership onderstreept Unexus de toewijding aan het vinden van solide partners met een meerwaarde voor onze klanten. De WhatsApp Business Solution is een waardevol en doeltreffend kanaal om de klantenservice te versterken en bedrijfsresultaten te verbeteren.

Meer lezen