BHV

Effectieve hulpverlening is vaak een kwestie van minuten, daarom is goede en snelle communicatie van cruciaal belang. Helaas gebeuren er dagelijks incidenten waarbij de hulpverlening onnodig laat op gang komt. Een efficiënt communicatieplatform is essentieel voor een BHV’er om adequaat te kunnen handelen bij een brand, ontruiming of een andere calamiteit.

Optimaliseer de communicatie tijdens een incident

Dankzij de BHV-module binnen Unexus Connect wordt dit proces geoptimaliseerd, en zijn er meerdere opties om snel en adequaat hulpverleners te informeren en activeren. De Unexus BHV-oplossing werkt als een centraal alarm- en informatiesysteem. Het platform maakt het makkelijk om de BHV’er(s) te mobiliseren waardoor de veiligheid van de werknemers altijd wordt gewaarborgd.

Door de steeds toenemende mobiliteit van medewerkers is het soms een uitdaging om bij incidenten vlug contact te krijgen met de juiste persoon. Zeker in organisaties die over meerdere vestigingen beschikken is het overzicht er niet altijd wie waar ter plekke is. Een optimaal functionerend communicatieplatform is daarom onmisbaar om een effectieve bedrijfshulpverlening snel op gang te laten komen.

Flexibel activeren van de BHV’ers

Er zijn verschillende manieren om de BHV’ers te bereiken via het Unexus Connect platform. Zo kan er bijvoorbeeld bij een incident een vooraf ingesteld SMS-bericht worden verstuurd naar de BHV-groep. Ook kan er naar een vooraf bepaald centraal nummer worden gebeld waarna de (mobiele) telefoons overgaan van alle beschikbare BHV-medewerkers. Na het horen van een ingesproken melding moet deze via een toets bevestigd worden om te voorkomen dat het gesprek in een voicemail komt. Als er binnen een bepaalde (instelbare) tijd niemand het gesprek heeft beantwoord, kan het gesprek met de hoogste prioriteit worden doorgezet naar bijvoorbeeld de klantenservice of een ander apart toestel.

Hiernaast biedt de BHV-oplossing ook de mogelijkheid voor alle betrokken personen om direct met elkaar te kunnen communiceren d.m.v. een conferentiegesprek. Hierdoor hebben bijvoorbeeld de melder van het incident en alle medewerkers van de BHV-groep direct contact, en kan het incident sneller worden afgehandeld.

In gevallen van agressie bij de receptie of op de werkvloer kan er alarm worden geslagen met het gebruik van een fysieke noodknop. Zodra deze knop wordt ingedrukt wordt er een vooraf bepaalde noodprocedure geactiveerd. Een agressieteam kan dan razendsnel en onopvallend worden opgeroepen. Als er ergens een BHV-alarm wordt geactiveerd kan daarbij ook ter extra attentie een zwaailicht of sirene worden ingeschakeld.

Wat zijn de mogelijkheden van de Unexus BHV-oplossing op een rijtje?

  • Een centraal nummer voor alle medewerkers om de BHV’er(s) in te schakelen.
  • Vooraf ingestelde meldingen versturen via spraakbericht, SMS of tekst.
  • Makkelijk in gebruik en totale integratie binnen het Unexus Connect platform.
  • Bevestigen dat een BHV melding is ontvangen.
  • Automatische escalatie als er binnen een bepaald aantal seconden geen bevestiging is ontvangen.
  • Conferentiegesprekken voor snelle en makkelijke groepscommunicatie.
  • Flexibel in-/uitschakelen van personen binnen de BHV-groep.
  • Rapportagemogelijkheden.
  • De BHV-groep is intern en/of extern altijd bereikbaar ongeacht beschikbaarheidsstatus.
  • Mogelijkheid om een zwaailicht of alarm te activeren.
  • Activering mogelijk via een alarmknop.

Zorg dat de bedrijfshulpverlening goed is geregeld

Dankzij de Unexus Connect BHV-oplossing kunnen belangrijke meldingen snel en adequaat worden doorgegeven aan de juiste personen.

Meer weten?

In ons whitepaper over de Unexus Connect-BHV oplossing vertellen we meer over de mogelijkheden.

Lees ook

Dichtbij de huurder met meerdere contactkanalen en Teams Calling

We zijn erg blij dat we sinds kort kunnen bijdragen aan uitstekend klantcontact voor Woningcorporatie Ymere! Ymere werkt volledig met ...

Maak kennis met onze gloednieuwe accountmanager Martin

In 2022 zijn we als organisatie weer gegroeid! Hierdoor ontstond er ruimte voor een nieuwe accountmanager. Deze nieuwe collega hebben ...

Thomas Dijkstra (Zayaz): Omnichannelcommunicatie omarmen om de huurder in één keer goed te helpen

Woningcorporaties hebben iedere dag contact met een groot aantal huurders. Hoe zorg je ervoor dat al die bewoners niet alleen ...

Nieuwe klant Dorset Police op kantoor in Baarn

We werden vorige week vereerd met een bezoek van de Engelse Dorset Police! Deze nieuwe klant heeft besloten om hun ...

Unexus heeft ISO 9001 certificaat behaald!

Wij hechten veel waarde aan kwaliteit en continue verbetering. Daarom zijn we een jaar terug begonnen met het in kaart ...

KCC Gemeente Venlo gebruikt omnichannel omgeving Unexus Connect

Al een tijd lag er bij Gemeente Venlo de vraag voor een omnichannel omgeving. Via een brede marktconsultatie kwam de ...